broer/zus relatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Umm85, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe is het contact met jouw broer(s) en/of zus(sen)?

1. Goed (regelmatig contact irl en/of telefonisch)

2. Slecht (geen contact)

3. neutraal (spreekt of ziet elkaar weleens maar niet regelmatig)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zusje is mijn beste vriendin. Ik spreek en/of zie haar dagelijks. Wij hebben echt een hele hechte band.
    Mijn broertje zie en spreek ik ook wel regelmatig, ik denk eens per week. Toch heb ik met hem gewoon minder een klik. Zijn vriendin spreek ik vaker dan mijn broertje zelf. Hij is erg van de mooie dure spullen. Heeft een gat in zijn hand ter grootte van zijn hand en staat altijd rood. Hij lijkt zich de laatste tijd de waarde van geld iets meer te begrijpen. Hij woont nu samen, wellichtheeft dat er iets mee te maken. Ik zou hem niet egoistisch willen noemen maar meer egovcentrisch. Tja....

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik heb goed contact met mijn middelste zus, met mijn oudste zus hebben we allebei geen contact meer.

3. floraa

floraa Niet meer actief

wat ik ook al had aangegeven in het desbetreffende topic: ik heb niet zo'n goed contact. Ik vond het alleen moeilijk kiezen: met mijn zusje heb ik slecht contact en met mijn broertje neutraal contact. Ik heb toch voor neutraal gekozen.

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Neutraal. We zien elkaar eigenlijk alleen op verjaardagen/feestdagen. Tussendoor spreken we elkaar alleen als ze iets van mij nodig heeft of ergens over wil opscheppen. Als we elkaar zien doen we gewoon, er is geen ruzie oid, we hebben gewoon niet zoveel met elkaar. Ik vind het wel prima zo :)

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik kan de poll niet invullen... heb met mijn zus een goed contact em met mijn broer bijna geen contact.....

6. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Ik heb 2 oudere broers,

Sinds kort (ong 3 maanden) met de oudste weer een beetje contact na 10 jaar stilte, niet close maar af en toe afspreken en appen.
    Met mn andere broer alleen contact als het echt nodig is om iets door te geven aan elkaar of bij een verjaardag een appje

Dus eigenlijk weinig contact.

Mijn man heeft 2 jongere broers maar wel heel goed contact, de jongste woont bij ons in tijdelijk en de middelste komt geregeld langs. ze werken ook alledrie bij hetzelfde bedrijf

7. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Ik kom uit een groot gezin 7 kinderen totaal.
    Met 3 contact verbroken met een soms contact via fb of whatsapp en de andere 2 zien we elkaar zo nu en dan.
    Vooral met verjaardagen en feestdagen soms maar das sporadisch tussendoor.
    Nu wonen we wel anderhalf uur van elkaar vandaan dat speelt ook een rol.

8. MCE

MCE Lid

10 aug 2014
    47
    0
    0
    Mijn zus is m'n beste vriendin. Het heeft heel vaak gebleken dat ik alleen op haar kan rekenen ( buiten m'n man om dan ).
    En andersom net zo ! Met m'n broertje heb ik minder contact. Geen ruzie ofzo. Maar gewoon minder :)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij spreken elkaar regelmatig. Wij zijn niet bevriend, daarvoor zijn we echt te verschillend maar kom niet aan mijn zus :x:D

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Ik heb 2 oudere zussen (leeftijdsverschil van +10 jaar), maar wij zijn erg close. De oudste zie ik niet zo vaak, maar dat is omdat we het allebei erg druk hebben. Maar als we elkaar zien is het goed en gelukkig is er whatsapp :D. De jongste past een dag in de week op mijn kinderen, dus haar zie ik minimaal eens per week.

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Ik heb 1 zusje, we hebben goed contact, spreken elkaar wel vaak, zien wat minder omdat we wat verder uit elkaar wonen. Nu met de situatie met onze vader is de band wel hechter geworden.

12. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Heb zelf geen broer of zussen, maar wel zwagers en schoonzussen die we nauwelijks zien. Alleen met verjaardagen en kerst. Ik vind het jammer, juist omdat ik geen broers of zussen heb, maar mijn vriend vind het wel best zo.
    Mijn schoonzus heeft een ontzettend vervelende vriend waar je maar moeilijk mee kan praten en mijn zwager is vooral met zichzelf bezig. Onze levens zijn erg verschillend waardoor het lastig is om goed contact te houden.

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb goed gestemd. Vooral met mijn zusje (regelmatig whatsapp, af en toe filmpje of gewoon langsgaan), mijn broer weinig. Wel af en toe contact omdat onze dochters het goed kunnen vinden (al is dat meestal via schoonzus) en ook wel via whatsapp, maar minder en minder close dan met mijn zusje.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Noch mijn man noch ik hebben nog contact met onze siblings. Het contact was al nooit hecht maar na ruzie om familiegeld, erfenissen en dat soort gezeik radicaal alle contact verbroken. En we vinden het helemaal prima zo...mijn beste vriendinnen zijn mijn familie en dat geldt ook voor de beste vrienden van mijn man. Love it, met deze mensen klikt het gewoon en kunnen we altijd van op aan! :)

15. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Van zo'n reactie schrik ik wel, kan me er niets bij voorstellen dat het prima voelt zo! Niet dat ik je niet geloof hoor, maar voor mijn gevoel me je zoveel...leven jullie ouders nog?

16. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Omdat het soms zwaarder is om contact te hebben.
    En het een bevrijding kan zijn om dit contact niet meer te hebben.

Hier leven mijn ouders nog. En hebben ook geen contact met ze.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Klopt ja. Wij ervaren het ook als een bevrijding en hebben ook geen seconde spijt dat het contact verbroken is. Wij missen ze ook echt helemaal niet, integenddel, het is goed zo. Enorm fijn om nu alleen maar om te kunnen gaan met onze zelfgekozen familie (beste vrienden dus) ipv met een groep 'opgedrongen' mensen met wie het niet eens klikt en we eigenlijk ook niks gemeen hebben behalve een pakketje genen. :)

18. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik zie mijn broertje heel weinig. Bijna nooit eigenlijk.

Maar als ik hem nu bel ( en andersom ) dat ik hem nodig heb staat hij voor mij klaar.

En dat vind ik belangrijker dan elkaar wekelijks/maandelijks zien.

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb neutraal gekozen.

Mijn broer en ik schelen 3 jaar en hebben niks maar dan ook echt niks met elkaar gemeen, behalve dat we familie zijn. Zodra we elkaar zien begint het gekibbel al en hoor ik mijn moeder al zuchten. Het komt zelden voor dat hij en ik het met elkaar eens zijn.

Daar in tegen schelen mijn broertje en ik 6 jaar, we appen regelmatig en kunnen met elkaar lachen en een geintje uit halen. Gebeurd zelden dat wij het niet met elkaar eens zijn.

20. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Toen ik nog thuis woonde was ik 4 handen op 1 buik met mijn zus. Nu hebben we nog goed contact en zien elkaar 1x per maand (en ben ik blij als ze weer weggaat omdat we zo uit elkaar gegroeid zijn)

Deel Deze Pagina