Gunnen mensen het je dan niet?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Merryl, Aug 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Wij hebben twee ontzettend leuke, lieve en vooral gezonde kindjes. We willen er misschien een derde bij als ons dit gegunt is.
    Het valt me op dat de meeste mensen reageren dat twee toch genoeg is en waarom nog een? Een vriendin werd zelfs boos op me omdat het zoveel geld kost als ze straks groter zijn. Ja daar hebben wij ook echt wel aan gedacht. Soms houd het me tegen en denk ik dat we inderdaad blij moeten zijn met wat we hebben, maar waarom reageren mensen altijd zo.

2. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

ach ja mensen praten inderdaad zo... Ze vinden vaak dat dit niet meer de tijd is voor een groot gezin, maar bullshit! als jullie graag een derde willen dan moeten jullie er zeker voor gaan! harstikke leuk.. Tuurlijk kost het veel geld en vooral als ze later gaan studeren maar waarschijnlijk is de oudste dan net klaar als de jongste begint en waar er 2 eten kunnen er ook 3 eten toch ;) niet zoveel van aantrekken joh! veelsucces :D

3. pffffff

pffffff Actief lid

May 21, 2008
    339
    0
    0
    Hey ja dat snap ik ook niet! Waar bemoeien mensen zich mee? Volgens mij is de 'standaard' om het maar even zo te noemen twee en alles wat daaronder of erboven zit is blijkbaar niet normaal of hebben mensen een mening over. Mijn mening is dat jullie dat lekker zelf moeten bepalen net zoals mensen die maar 1 kindje willen, ieder zijn keuze! En dat kinderen geld kosten dat klopt maar dat hoeft jouw vriendin toch niet te betalen?? Dus gewoon niks van aantrekken!

Groetjes Karin

4. BellaNoa

dat inderdaad ook ja, ze hebben ook wat te vertellen als je er maar 1 wil, want dan vinden ze je kind zielig! pfff...

Mijn zoontje is nu 15 maanden en gaan mensen al vragen wanneer de tweede komt, bij 12 maanden trouwens al... we hebben het buiten onze ouders om aan niemand verteld dat we weer bezig zijn maar dan zeg ik wanneer zoonlief zelfstandig is en naar school gaat...

nou dan krijg je ook commentaar hoor, want dan hebben ze niks meer aan elkaar en dat vinden ze dan ook zielig ;) dus zo zie je maar, het is nooit goed

5. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

Apr 23, 2012
    1,015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    indd kan er ook niet tegen je maakt toch zelf uit hoeveel kinderen je wil.
    het is immerd jullie portomonee.
    maak je niet druk :)

6. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Afgunst, jaloezie of toch een welgemeende goedbedoelde waarschuwing, niet te veel op letten. Lekker zelf denken, en doen wat voor jullie goed voelt! :)

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ieder ander weet het toch beter dan jou zelf, dat is altijd. Niks van aantrekken en doen wat goed voelt! Ik ben juni vorig jaar getrouwd, en sindsdien word ik gek gevraagd wanneer we nou eens kinderen krijgen?

8. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Lekker doen wat jullie zelf willen en wat jullie eigen gevoel in geeft meis!!

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,855
    19,236
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Jammer gemoeg kunnen heel veel mensen kunnen niet goed omgaan met alles wat anders is dan zij gewend zijn. Want iets dat anders is dan 'de norm' moet wel fou zijn, want als het goed was zou iedereen het zo wel doen, toch? Dus als mensen te maken krijgen met iets dat anders is dan ze gewend zijn, dan snappen ze het niet meteen.,en jammer genoeg ga veel mensne dan niet nadenken, maar mekkeren. En dan krijg je dus dit soort reacties.

(Zelfde principe geldt voor mensen die juist geen kinderen willen, een ander geloof hebben, aparte klere dragen, 'afwijkende' huidskleur hebben en zo verder)

10. Within

Within Niet meer actief

+1, alleen zijn wij 2,5 jaar getrouwd inmiddels

11. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,284
    2,236
    113
    Female
    Nederland
    Ik vind het juist leuk wanneer mensen voor een derde gaan! Leuk toch, nog zo'n hummeltje erbij en een broertje of zusje voor de andere kids? (Al is 1 kind ook prima en 2 ook)
    Het ergste vind ik het als mensen zeggen: waarom voor de derde gaan, je hebt toch al van allebei wat? Uhhh, je gaat voor een kindje toch, niet per se voor een jongen of meisje?

Al moet ik eerlijk zeggen dat mijn hoofd schud als ik sommigen mensen met kinderen zie en die er dan nog 1 bij willen. Zo hebben buren van mij 5 kinderen, de jongste is vorig jaar geboren. Ze hadden geen eens geld om geboortekaartjes te sturen. Op vakantie kunnen ze nooit en oudste kinderen mogen niet naar het zwembad want daar is geen geld voor. Ow ja, en opvoeden kunnen ze ook al niet. De oudste van de kinderen bepaalt wat er in huis gebeurt en scheldt zijn moeder uit. Vreselijk. En mams laat 's ochtends de jongste rustig 2 uur alleen thuis omdat zij zo nodig moet wandelen. Hij slaapt toch wel door zegt ze dan....:$

Maar ach, wie ben ik. Uiteindelijk moet iedereen het zelf weten. Als je het aan kan en het financieel kan redden, waarom niet?

12. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Allemaal bedankt. Het is zeker zo dat we het zelf bepalen en ons tong uitsteken naar mensen als ze zoiets zeggen. Emma dat hoor ik ook vaak, je hebt van beide een dus waarom nog een? En net wat je zegt sommige kunnen niet eens fatsoenlijk iets betalen en gaan maar door.

Vriendin durft niet nog een keer zwanger te worden en denk dat het daarom ook moeilijk is, maar ja kan niet met de hele wereld rekening houden natuurlijk.

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik denk ook dat het pure jaloezie is.
    Hier ook verteld dat we in 2012 voor een 2de wilde gaan.
    Kreeg ook de reactie van mijn vriendin dat manlief toch geen kinderen meer wilde!?!?
    Toen we dus in december besloten maar meteen te stoppen met de pil en ik domme uil dat tegen haar verteld had kreeg ik ook de reactie "waarom zo snel??"

1maand later kreeg ik de mededeling dat ook zij met de pil gestopt is.
    Maar ze gingen er niet echt voor en vreeën nog met condoom was pas de planning om er rond sept/oktober echt voor te gaan.
    Ik kreeg een mk in maart en mevrouw gaat volle gas proberen zwanger te raken..(alsof ze het extra deed)
    Kreeg dus een berichtje dat ze het moeilijk vond om te vertellen maar ze was zwanger.
    Ik stuurde terug "oké,ik ook al 8weken"
    Haar reactie "ohhh was ik maar al zover!". Hahahahahaha
    Ik ben nu +-3wk verder als haar,dit zou mooi en speciaal moeten zijn maar heb het idee dat het meer een concurrentie strijd is...bah bah

14. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Dat is aan niemand te bepalen hoeveel kinderen een ander wilt hebben als het ze gegund is.

Zou daarvoor ook zeker je wens niet aan de kant schuiven. Ik riep altijd tijdens m'n IVF traject: waarom moet ik het een ander misgunnen, die al kinderen heeft of snel zwanger is? Iedereen verdiend een kindje, ongeacht of ze al kinderen hebben.

Als die wens er is, dan is die er, en die is net zo intens als bij een ander die wellicht nog geen kindje heet.

Als jullie het financieel kunnen redden, laat je dan niet door andermans mening weerhouden!

15. BellaNoa

Oh hier ken ik er ook zo een, mijn SZ. Toen we bij de eerste vertelde dat we zwanger waren stopte zij meteen die avond met de pil... bij ons ging het die keer nog mis, vervolgens was ik in de derde maand weer zwanger en zij een maand later, heeft ze nooit leuk gevonden ze hoopte altijd nog eerder als ik te zijn. Ze zei toen ook, pff nu loop ik steeds achter jou aan (qua zwangerschapsweken en wat erbij komt) naja boeiend toch ben blij dat je zwanger bent!

Later vertelde ik dus ook dat we er weer voor zouden gaan als zl 1 jaar word in april 2012 dus zouden stoppen met de pil... op een gegeven momet zegt ze dat ze ergens in maart dat ze vanaf jan al niet meer met condoom doen maar wel om de vruchtbare dagen heen, sure... en in mei is ze zwanger geraakt, zegt ze tegen iedereen dat het eigenlijk niet gepland was en het plots gebeurde.... raar toch?? vriendin van der was nl meteen zwanger na het stoppen vd pil en nu straalt ze ook echt zo wat uit van :p lekker eerder als jij.... zegt ze ook: nu ik zwanger ben kriebelt het zeker ook erger bij jou? haha.. ben daar dus echt niet gevoelig voor ;)

16. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Bellanoa en melanie, wat een herkenbaarheid is dat. Bij sommige mensen heb ik datzelfde gevoel. Eerder willen zijn bla bla. Wees blij dat het je gegunt is. Ken ook mensen die er een wedstrijd van maken welk kind op welke leeftijd het zwaarts en het grootst ik. Ben blij dat die van mij gezond zijn.

17. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    ik ben op dit moment ook zwanger van de derde en wij zijn er super blij mee.zelf kom ik uit een gezin van 4 en ben nooit iets te kort gekomen.maar heb er ook zelf hard voor moeten werken tijdens studie's en zo en daar leren ze alleen maar van en worden ze erg zelfstandig op finacieel gebied.en ja waar er 2 eten kunnen er ook 3 eten hoor.gewoon er voor gaan als jullie het allebei willen

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

@bellanoa en melanie, zulke mensen zijn zo irritant. Hoe erg iedereen zeurt wanneer het nou eens gebeurt bij ons, is er een die zegt dat ik een betere baan moet hebben(?), het niet bij me past enz... Van haar vriend begreep ik dat ze zelf graag een kindje wilde.( kan niet vanwege hun woonsituatie) Komt er op neer dat je het niet kan hebben als ik eerder ben??

Share This Page