theeserviesje voor een jongetje??

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by hanna76, Oct 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hallo,

Wie kent/weet een theeservies (plastic) welke ook leuk is voor jongens? Ik zie vooral veel meisjes-achtige theeserviesjes.
    Of is dit niet echt leuk voor een jongetje...?
    Een speelgoedkeukentje vind ik te groot/duur om aan te schaffen. Wil liever dus wat leuke attributen? Maar wat?

Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor Sinterklaas en z'n tweede verjaardag.

Groetjes,
    Hanna

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het nijntje servies wel kunnen voor een jongen? Vind het serviesje sowieso érg leuk :) - mooi theepotje vooral :)

551548 Nijntje Servies 19 delig?

verder een stenen serviesje van poeh en tijgertje: Speelgoed 569796 Disney Theeservies? (even de plaatjes bekijken er zijn diverse prints)

kan ook prima voor een jongen en is een stuk betaalbaarder dan het nijntje servies... alleen dus wel van steen.

3. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Wij hebben het Jip en Janneke serviesje. En van oma kregen we een keer de roze picknickkoffer met rode en roze bekers en borden, en roze servetjes.... Maar hij vindt het geweldig leuk! Op die leeftijd maakt dat toch nog niks uit!

4. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    bij hema hebben ze als het goed is een jip en janneke theeserviesje

je zegt dat je attributen zoekt: je hebt hele grote dozen dat ze zelf een pizza kunnen samenstellen, of een ijsje... een winkelmandje met supermarkt spulletjes... mijn zoontje vond de kassa op de psz altijd helemaal geweldig.. misschien is dat een idee....

5. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb gewoon een kunsstof theeserviesje gekocht bij de top1toys. 7 of 8 euro geloof ik.
    Geel,blauw,rood en groen is het.

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Waar kan je die kopen? Leuk!

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Is dat wel speelgoedservies? Dus ik bedoel niet die plastic die je gewoon echt op tafel/met eten gebruikt.
    Ik heb even online op hema.nl gekeken, maar daar zag ik em niet zo gauw staan.

8. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Een keukentje vind ik nog kunnen hoor, maar een servies komt er hier echt niet in voor mijn zoon.

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Mja, daarom wil ik ook niet echt zo'n meisjes-servies, maar goed... het is toch vooral dat kinderen jouw na gaan doen? Uit kopjes 'drinken' en zo.. Roeren met een lepeltje.
    Hij pakt nu altijd mijn lepeltje uit mijn koffiekopje.

10. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ik zie niet in waarom niet als ze dat zelf graag willen. Voor mijn part wil hij een pop. Prima zou ik zeggen. Laat ze lekker hun gang gaan, als ze zich nu al moeten gaan afvragen wat de buitenwereld wel niet denkt...

11. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Nee ik hou er zelf gewoon niet van om dat soort dingen te stimuleren. Ik vind een servies gewoon voor een meisje.
    Maar mijn zoontje heeft (gelukkig dan maar?) ook niet de behoefte om met een servies te spelen. Een pop zou ik ook niet voor hem kopen eerlijk gezegd. Prima dat hij er bij anderen mee speelt (of op het kinderdagverblijf) maar ik zou het zelf niet voor hem kopen.

En het maakt mij echt niet uit wat anderen er van vinden, maar ik vind het zelf gewoon niet fijn. En als hij straks iets ouder is en het perse echt wil hebben dan denk ik er nog eens over, maar niet nu hij zo jong is.

Als mijn zoontje het lepeltje uit mijn kopje pakt, dan mag hij daar wel mee spelen hoor. Hij heeft genoeg plastic drinkbekers en we hebben meer dan genoeg lepeltjes dus dan snap ik niet waarom hij een servies zou moeten.

Maar misschien ben ik hier wel bekrompen in hoor. :D

12. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Mijn zoon heeft overigens wel een keukentje met heeeeeel veel accessoires en ik weet dat deze accessoires ook los te koop zijn.

Overigens zijn keukentjes tweedehands niet zo duur, en je hebt in de winkels ook nieuwe modellen die niet zo duur zijn.

En anders heeft de Hema vaak wel leuke bekertjes, kopjes enzovoort.

13. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    bij de action hebben ze ook een soort van servies! Ja er zitten wel meiden kleuren bij. Roze en blauwe kopjes. Maar wat maakt het uit??
    Voor dat geld kan je het niet laten liggen!
    Ik heb hier 2 setjes ervan liggen en Anoeska vind het helemaal geweldig! We moeten de hele dag koffie drinken!

14. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    op Speelgoed bestellen bij online speelgoedwinkel Lobbes Speelgoed. Lobbes.nl biedt houten speelgoed, buitenspeelgoed, Lego, Nijntje, Playmobil, Duplo, Lego Star Wars, Lego City en veel meer Speelgoed. hebben ze allerhande verschillende mogelijkheden voor serviesjes, snijfruit e.d. en niet alleen maar roze...
    Servies in Afdruiprek, 32 dlg. (1430001) - Lobbes Speelgoed bv...en is ook niet zo duur. En onder de catagorie speeleten vind je ook heel veel..
    Hier spelen de jongens in elk geval regelmatig met het servies en vinden dat erg leuk.

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik werk op een bso en hier wordt heel veel met poppen en serviesjes gespeeld door jongens, die toch al 4-5 jaar zijn :)

Ties heeft het serviesje van de hema, die van jip en janneke.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ah... wel de chefkok maar niet een theepartijtje mogen houden... Waar ben je bang voor? Als je kind dat nou leuk vindt? Stel dat je zoontje over een paar weken interesse toont in een serviesje, pop, tasje, nagellak, kettingen etc..? (wat trouwens allemaal heeeeeel normaal is)

17. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Dan mag hij daar echt wel mee spelen, maar ik ga het niet voor hem kopen.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Waarom zou dat niet kunnen?
    Als hij dat nou leuk vind...
    Krijg een beetje het idee dat je bang bent hem te vrouwelijk, of misschien wel "homo" te maken???

19. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Hema

20. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Haha nee hoor, ik vind homo's hartstikke leuk en gezellig en het maakt mij niets uit of hij homo is of hetero. (Alhoewel ik het voor hem fijner zou vinden wanneer hij hetero is, want het homo zijn brengt vaak veel moeilijke gevoelens en situaties mee voor jongens/meiden)
    Maar ik zou het gewoon op deze leeftijd nog niet stimuleren door het voor hem te kopen.
    Maar misschien komt dit ook omdat het nogal een ver van mijn bed show is. Mijn zoontje is echt gek op buitenspelen, auto's, voetbal en andere "stoere" dingen. Ik zie hem echt op geen enkel moment met een theeservies zitten en net doen alsof hij koffie drinkt of met poppen speelt.

Ik vind het ook niet erg áls hij dat wel zou doen, maar ik zou het gewoon niet voor hem kopen tenzij hij op een leeftijd is dat hij er echt zelf om vraagt en ik merk dat hij het heel graag wil.

Share This Page