Vanmiddag hebben we de geslachtsbepalingsecho. Voor een jongen hebben we al een naam. Als het een meisje is wordt het weer erg moeilijk! Kunnen jullie me helpen met een naam die vernoemd is naar mijn moeder maar wel ongeveer in onze stijl? De redelijk "standaard" vernoemingen vindt mijn man niet mooi.. Josephina Geertruda Fien, Pien en Josefien (of alle andere spellingsmogelijkheden zijn uitgesloten) die willen we niet. We houden wel van echte (oud) hollandse namen. Hebben jullie suggesties?
Als je nou even de geslachtsbepaling afwacht dan scheelt het al de helft Hoelaat heb je de echo? Spannend zeg!! Heb je al een voorgevoel wat het zou kunnen zijn?
Een vriendin van mijn moeder heet officieel Josephine, haar roepnaam is Joep. of anders Viene : is misschien regionaal, maar hier in Limburg is er een heel duidelijk verschil hoorbaar tussen -F- & -V- Fie - Fieke Joos - Joosje - Jooske Joes - Joeske Josijn Josca Josa Joop - Jopie Joske Sefa - Sefa Zeffie Beppie : maar dat zal 'm wel niet worden, denk ik zo
Wij wonen in Limburg en hier hebben de namen Fien en Pien een andere betekenis. Dit vindt mijn man erg storend en daardoor vindt hij de namen ook niet zo leuk! Over Josje heb ik ook nagedacht inderdaad. Oh leuk! Ik vind Fie, Joosje en Jopie wel erg leuk! Thanks