Toch weer even!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Partyrocker, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hoiii,
    Ben ik weer :). Had al eerder gevraagd over de hartslag van mijn baby die ik hoorde via de angelsound doppler. Dat de hartslag van mijn baby soms enkele seconden langzaam gaat en daarna weer normaal snel.

Nu hoorde ik het dus weer, maar dusdanig duidelijk dat het geen twijfel mogelijk is dat dit dus echt het hartje van de baby is. Het gaat een paar slagen echt heel langzaam, daarna herpakt het zich weer en gaat het weer sneller. Meestal hoor ik het ook maar 1x als ik met de doppler luister.

Is het misschien dat de baby schrikt ofzo van de doppler of het niet leuk vind?

Ik las ergens dat het niet erg is, mits het overslaan of het langzame kloppen niet langer dan een bepaalde tijd aanhoudt en het anders met de onrijpheid van 't hartje te maken heeft.

(ik probeerde trouwens naar mijn gyn. te bellen om het te vragen maar de assistente vondt dat ik maar moest wachten tot volgende week, omdat ik dan een afspraak heb, maar gezien mijn voorgeschiedenis loop ik elke keer op mijn achterste benen als ik het hoor :()

Er is 2x via de verloskundige geluisterd naar het hartje en toen was er niks opmerkelijks te horen of te zien.

Nu ligt mijn baby (zei de echoscopiste) wel heel diep in mijn lichaam. Misschien dat ik 't daarom misschien niet zo goed oppik en dit opvat als onregelmatigheid??

Tis gewoon een goedkope angelsounds, zonder hartslagmeter..

Groetjes en bedankt en sorry voor de vele vragen steeds :(

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Dnze22.

Je mag hier al je vragen stellen die je wilt.

Het klopt inderdaad dat een hartje de ene keer sneller gaat dan de andere keer. Dat is heel normaal, ons hart klopt ook niet constant hetzelfde.

Ik kan zo niet beoordelen of het normaal is. Dus een fysiologische versnelling of vertraging. Of dat het een overslag is.
    Zou het een overslag zijn is dit bij dit termijn niet erg en komt het inderdaad door het onrijp zijn van het hartje!

Je hoeft je geen zorgen te maken. Bespreek het volgende week met de gyn en dan hoop ik dat het weer te horen is anders weet je nog niet wat het is.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina