Oke, heb al eerder een topic geopend, maar toen is de zwangerschap misgegaan. Heb uit alle suggesties toen wel lijstjes gemaakt. Ik hoop dat jullie je mening willen geven over mijn lijstjes (namen die opvallen of waar je een associatie mee hebt en ook of ze bij mare passen?? En evt. aanvullen met eigen suggesties. Liever geen naam die eindigt op -a omdat onze achternaam daarop eindigt en dat klinkt zo dom. We houden van korte stoere namen. nine (niene) fien(e) hanne elle jitte lori fenne nele juul ravi tobe tobin tije rune levi ties tijs
Aparte namen... Houden wij ook wel van, alleen net iets anders?! Ons lijstje: Thije Matiz Abel Kick Neo Thirza Puck Fien Luna Ziva Nou spannend, succes!
Nine > doet me teveel denken aan het Engelse nine Fiene > wel aardig, maar ik heb het idee dat je de naam steeds meer gaat horen Hanne/Elle/Jitte/Lori/Fenne > Nee, niet mijn smaak Nele > ja, leuke naam, maar ik vind het geen supercombi met Mare Juul > ja, ook leuk, en beter bij Mare dan Nele vind ik, alhoewel ik Nele een leukere naam vind Voor wat betreft de jongensnaam...Tobin natuurlijk!!
Overigens...van de jongensnamen vind ik Ravi en Rune ook helemaal te gek. Staan hier nu al op de lijst voor een eventuele derde in de toekomst. Oh ja, en voor een meisje vind ik Mees ook nog heel tof. Je hoort het meer als jongensnaam, maar ik vind het juist tof voor een meisje.
Leuk in combinatie met Mare vind ik: Elle en Fenne Andere optie: Lune En voor een broertje van Mare: Rune of Ties Andere optie: Dante
Ik vind Mare echt een geweldige naam. Van jouw lijstje vind ik Fenne ook (heel) erg leuk. Elle vind ik ook leuk. Niene qua klank ook, maar Nine lijkt voor mij te veel op het Engelse 9. Juul vind ik gaan. Fien vind ik niet leuk, Fiene ietsje leuker, Hanne, Jitte, Nele en Lori vind ik niet leuk. Senne vind ik ook leuk, kan trouwens ook voor een jongen. Jente of J.inthe en Elin en Liv vind ik ook (heel) erg leuk. Van de jongensnamen vind ik Thije, Thijs en Rune erg leuk. Tobin vind ik oké, Ravi, Tobe, Levi en Ties vind ik minder. Andere opties: Cas, Lenn. Jurre vind ik ook heel leuk, maar misschien minder bij Mare...
Vind van de meisjesnamen Fenne het mooist! Staat bij mij nog steeds op het lijstje! Jongensnaam Levi, staat hier ook op het lijstje alleen vond mijn vriend niks. En vind Ravi ook een leuke naam!
Lune (zo heet die van mij) June Jule Niene Tesse Lot/Lotte Nore Ninte/Ninthe Timme (zo heet die andere van mij) Tibbe Tibor Senn/Senne Brin/Bryn Ferre/Fedde Ties
Gut, ik vergeet helemaal te reageren op je lijstje. Leuk lijstje De mooiste meisjesnamen en het mooist bij Mare vind ik: Niene Elle Juul Jongensnamen: Tobe Tije Rune Ties Eigenlijk allemaal wel leuk De -T- als beginletter klinkt samen beter dan bijvoorbeeld de -R- in Rune en Ravi. Mare en Rune is een beetje teveel -r- bij elkaar als je het samen uitspreekt. Levi vind ik geen leuke naam en ook niet bij Mare. Komt denk ik ook met mijn eigen associatie, ben de naam Levi te vaak tegengekomen in mijn baan (met multiproblem gezinnen) Hetzelfde heb ik een beetje met Tobin, maar dat komt ook weer omdat ik in het noorden woon en je die naam behoorlijk gronings kan uitspreken.
dat heb ik met levi dus ook, plus dat het te vaak voorkomt, maar ja papa wil ook een beetje inbreng he dus probeer hem even in de waan te laten dat die naam mee doet.
Haha Dat is heel belangrijk idd, als je hem het gevoel geeft dat hij ook heus een leuke inbreng heeft dan wordt het uiteindelijk toch wel een naam die jij wil (wat zijn wij vrouwen toch evil)
en hanne, wat voor soort mensen zie je daarbij, want mijn man vind het geen naam voor ons, terwijl ik hem heel leuk vind. Maar wij zijn daar geen types voor, whatever that means??
Ik ken een Hanne, een heel lief, sociaal en gevoelig meisje. Leuke naam! Ik vind Lize en Suze heel leuk bij Mare. In jouw straatje pas ook de meisjesnaam Bine, misschien vind je dat nog iets. En voor een jongen vind ik Thije, Ties of Tijn erg leuk. Succes!
mamase, dank je wel, je zit iig op mijn lijn. Lize en suze vind ik ook super, maar een vriendin heeft al een dochter suus (dat lijkt er wel erg op vind ik) en ons nichtje heet lize