Wij zijn aan het brainstormen voor de 2 en 3e naam voor onze toekomstige zoon of dochter (roepnaam zijn we volgens mij al uit ) Het zou een beetje bij de namen van onze dochter moeten passen: Amy Elène Jocelyn Het moet dus op de één of andere manier een relatie met de naam Peter hebben.... Bij een meisje komen we nu niet verder dan: Petronella, Petra .... Petronella Joanna Bij een jongen blijven we steken op: Patrick .... Patrick Jonathan Hebben jullie meer inspiratie voor ons?
Misschien kun je hier iets mee? Afgeleide namen van Peter in het Nederlands Pieter Pier Piet Petra Peer Andere talen Afrikaans: Pieter, Piet Arabisch: Boutros Engels: Peter, Pete Esperanto: Pedro, Piedro, Petro, Pietro Frans: Pierre Fries: Piter Duits: Peter Grieks: Petros Hindoestaans: Pathar Hongaars: Péter Italiaans: Pietro Kroatisch: Petar Latijn: Petrus Papiaments: Pedro Pools: Piotr Portugees: Pedro Roemeens: Petru Russisch: Пётр (Pjotr) Scandinavisch: Per, Peer (archaïsch), Peder, Petter Spaans: Pedro Turks: Peek Tsjechisch: Petr
Waarom kan het niet gewoon Peter zijn als je het toch niet als roepnaam gebruikt?? ik denk niet bij de naam Patrick aan Peter. is Peter iemand die je wil vernoemen? Ik vind Peter een prima naam
wij hebben dan alle opa's en oma's vernoemd maar hebben nergens de echte naam gebruikt, daarom zou ik nu ook geen Peter willen gebruiken. Pieter en Pete hebben we ook weleens aan gedacht.... We zijn er gewoon nog niet uit. Meer suggesties blijven welkom
Petri? Ik kende een meisje dat zo heet. Je moet het een paar keer herhalen, maar ik vind het best leuk!
Ik zou voor Pierre gaan gezien ook de Franse invloed bij de naam van je dochter: Elène Joanna en Jonathan kan je zien als Engelse varianten net zoals Jocelyn Voor een meisje: Petrona (als je niet gelijk H. Potter associaties hebt) of inderdaad Petri (maar ook daar niet gelijk associeren met -schaaltje).