Hai, Kort geleden nog een topic geopend over de twijfel tussen 2 namen, maar uiteindelijk toch een naam gekozen die we vanaf het begin af aan ook op het lijstje hadden en die eigenlijk weer terug kwam door alle twijfels. Ben nu bijna 37 weken en onze zoon komt Jules / Juul te heten! Nu alleen nog de schrijfwijze. Tot nu toe denken we aan de franse schrijfwijze (Jules) aangezien dit in veel Engelstalige landen gebruikt wordt en dit internationaal beter te begrijpen is. Las ergens op internet ook dat de schrijfwijze Juul tegenwoordig aan meisjes gegeven wordt.... Maar ben toch even benieuwd naar jullie mening! Alvast bedankt voor het meedenken!!
Juul spreek ik uit als Juul, gewoon zoals het er staat. Vind het ook echt een naam voor een meisje. Zou dus zeker voor Jules kiezen.
Bedankt dames voor jullie reactie en het meedenken! Ik dacht zelf inderdaad ook dat Juul meer de meisjes variant was, maar jullie antwoorden bevestigen het eigenlijk ook. Bovendien vind ik het zelf ook wel belangrijk dat de naam internationaal gezien ook "begrepen" wordt
Juul ken ik alleen als afkorting of koosnaam van Julia, voor mij dus een meisjesnaam. Ik zou het ook als Juul uitspreken en niet met Sj als beginklank. Ik heb daarom voor Jules gekozen.
Dankjewel dames. We hebben nu helemaal geen twijfels meer en gaan inderdaad voor Jules. . Bedankt voor jullie reactie !! Laat Jules maar komen