Vanaf wanneer in een peuterbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Angel78, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Ik wil mijn kind (2,5 jaar) in een peuterbed doen...wanneer hebben jullie dat gedaan?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter is vanaf haar 2 jaar in een groot gegaan omdat ze in woede uit haar ledikantje dook...

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Rond de 1e verjaardag.

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    beide gingen met 18mnd in een peuterbedje!

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hier slaapt ze nog steeds in dr ledikant! Met 1,5 is ze dr een keer uitgevallen, maar daarna niet meer.
    Ik denk dat ze met 3 direct een groot bed krijgt..

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Tim ligt nog lekker in zijn ledikantje, Eva ging rond haar 3e verjaardag in een groot bed. Dus zal nog even duren voor Tim er in gaat

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Grappig, wilde net hetzelfde topic openen, maar dat hoeft dus niet meer. ;)

Maar Kenji slaapt nu dus nog steeds in een ledikantje.
    Wij willen begin 2012 de andere slaapkamer gaan opknappen voor hem, en dan dus een 1-persoonsbedje voor hem.
    Alleen weten we niet of dat iets wordt, omdat Kenji nogal slecht tegen veranderingen kan.
    Nu twijfelen we of we niet eerst zijn ledikantje en zijn commode en kast mee overdoen naar de andere kamer. Moeilijk! ;)

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

met 2 jaar en 2 maanden

9. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Niet: meteen door van babybed naar eenpersoons. Weggegooid geld vind ik het. Mijn zoon ligt sinds hij 2 jr en 2 maanden is in een eenpersoonsbed en hij vindt het heerlijk.

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh wij gaan ook geen peuterbed kopen hoor! Zie er de toegevoegde waarde ook niet van, voor je het weet zijn ze er weer uitgegroeid. ;)

11. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is net naar haar tweede verjaardag over gegaan naar een groot bed!

12. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Mijn jongens zijn allebei rond de tweede verjaardag meteen overgegaan op een eenpersoons bed. Geen problemen gehad.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Emma ligt er al in vanaf dat ze iets ouder was als anderhalf. We wilden haar ook laten wennen aan een peuterbed omdat ze een zusje kreeg die in haar ledikantje zou gaan slapen.
    ze was er overigens wel aan toe, anders hadden we het wel gerekt. ze heeft er gelijk geslapen en vond en vind het prima.

14. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Onze dochter kan ook moeilijk tegen veranderingen.
    Dus heeft ze tot na haar 3e verjaardag nog in een ledikantje gelegen.
    Ze is best lang, dus het ging echt niet meer.
    we zagen er best tegen op, maar het ging gelijk goed.
    Ze heeft de 1e keer even gehuild, maar als ik de trap af was, was ze stil.

Over naar een andere kamer deed ze niet moeilijk, over een andere ledikantje ook niet trouwens

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is met 25 maanden overgegaan omdat hij uit zijn ledikantje klom en er niet zelf meer in kon.. dat was lastig dus hup naar een juniorbed. Dat ging goed. Hij is de eerste nacht er 2 keer uitgevallen. De tweede nacht één keer en daarna niet meer. We hebben geen hekjes of iets dergelijks.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Zoon ging naar een groot bed (90x200 cm) toen hij 2 jaar en 1 maand was. Eerst nog met een hekje tegen het eruit vallen, maar sinds een paar maanden zonder.

De reden van dit tijdstip zie je in roze lettertjes onderaan m'n berichtje staan. Zij paste niet lang meer in de wieg, en we wilden haar in het ledikantje leggen.
    Op z'n slaapverdieping mocht zoonlief ook gewoon rondlopen, dus hij hoefde niet meer 'opgesloten' in bed.

17. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick ging iets voor z'n 2e verjaardag over naar zn meegroeibed. We wilden hem over hebben voordat Thijs geboren werd.

Aan het begin wel drama met 100x eruit komen, maar na een tijdje ging het goed.

Thijs willen we binnenkort overdoenn naar een peuterbed.
    Eigenlijk gaat het nog prima in een ledikant, maar helaas hebben ze (mn 2 kids) ons ledikant weten te slopen en hebben we nu een geleend ledikant staan en die wil ik zo snel mogelijk terug geven (voordat ze die ook slopen :S) En zolang de commode er nog staat past er geen eenpersoonsbed in z'n kamer, dus wordt het een peuterbed.

18. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Oeps...die van mij is 3 en slaapt nog in een ledikantje. Gaat eigenlijk prima en heb er niet eens aan gedacht om hem in een groot bed te leggen. Toch maar eens aan gaan beginnen denk ik! Haha

19. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Ons zoontje is met 21 maanden naar een peuterbedje gegaan. Slapen ging gelijk prima. We hebben wel een opstaande rand aan de zijkant erop gezet zodat hij er niet uit kan vallen. Hij ligt nog wel eens tegen de rand aan.

Deel Deze Pagina