De naam Lois (loïs) Misschien domme vraag.. Zeg je Lois...hoe je het schrijft, of zeg je lo-is..? En ligt dat dan ook weer aan de schrijfwijze?
Wat is de meest voorkomende uitspraak van deze naam? Ik ken namelijk niemand in mijn omgeving die zo heet, dus weet het echt niet
Het kan allebei. Ik ben geneigd op lo-is te zeggen, maar ken maar 1 kindje wat zo heet en werd toen gecorrigeerd, moest lois zijn. Maar mijn zoons naam spreken de meeste vaak ook in het begin fout uit. Dan verbeter ik daarna gewoon. Toen wij de naam kozen vonden wij de hollandse uitspraak voor de hand liggender, toch nemen mensen heel vaak aan dat we het op zijn engels uitspreken. Ik vind het geen punt om dat te verbeteren.
Een meisje bij onze dochter in de klas heet zo. Zij spreken het uit als Lois, dus zonder trema op de i.
Ik vind het persoonlijk een erg leuke naam en spreek hem uit als Lo-wis. Loïs met trema dus. Maar ken ook een Lois waarbij je het uitspreekt als Lojs, als in Joyce, dat vind ik weer minder
Met trema op de ï idd als Loo-is, maar ook zonder trema zou ik het uitspreken als Loo-is en niet als Lojs. Maar dat is omdat ik de uitspraak Loo-is mooier vindt. Ik vind het een prachtige naam, maar mijn ervaring met de naam in mijn directe omgeving s wel dat het een naam is die heel vaak verkeerd wordt uitgesproken door mensen. Van Lojs ( tenzij je daar voor kiest natuurlijk ) tot loewis en louwies.