Helemaal eens. Smaken verschillen bij verschillende toekomstige ouders. Kindjes hoeven niet allemaal Bram, Sem en Lucas te heten. Maar denk in hemelsnaam aan je kind voordat het Jobbe of Sebbe noemt. Ook later, als hij groot is.
Wat denk je dat ik al al die maanden aan het doen ben? En waarom denk je dat ik hier (en op andere sites) raad vraag? Ik twijfel zelf enorm, maar vind maar geen alternatief. Je mag me niet verkeerd begrijpen: Ik vind Sebbe en Jobbe heel mooie namen (anders zou ik ze niet kiezen), maar ik heb ook mijn twijfels naar later toe... Ik vind dat sommige personen echt wel iets minder direct mogen zijn. Je kan je mening ook op een meer tactvolle manier duidelijk maken (cfr. "echt afschuwelijk lelijk"). Waarom kan een naam als 'Siebe' dan bv. wel?
Laten gaan mama van Warre.... maar ben het helemaal met je eens. Is 'Tjebbe' niet iets voor jullie? Ik vind het super leuk klinken samen met Warre.
Sebbe hoor ik trouwens vaak als afkorting voor Sebastiaan. En net als de persoon in kwestie volwassen is dus vind er op zich helemaal niks mis mee.
Gelukkig verschillen meningen nogal en de manier waarop deze hier gecommuniceerd wordt is niet altijd even subtiel. Ik denk dat als je hier gevraagd had wat mensen van warre vonden ze ook massaal over je heen waren gevallen over dat je dat je kin niet aan kunt doen. Ik vind warre echt super origineel maar vraagt ook wel om een gelijkwaardig broertje. Nederlands, apart maar wel goed uit te spreken . Ik vind zowel Sebbe als jobbe prima kunnen. Vind Sebbe iets krachtiger. Is kobe nog een idee ? In zelfde stijl onne en obbe? Tiebe? Gewoon kiezen wat uiteindelijk goed voelt voor jullie
Ik ben gewoon eerlijk geweest, ik vind dat soort namen écht afschuwelijk lelijk en sneu voor een kind.. Ik woon aan de Belgische grens dus ik weet dat dit soort namen momenteel populair zijn in Belgie maar sorry..ik snap de hype niet
Het hierboven aangehaalde Ferre vind ik ook wel leuk klinken bij Warre. Of Tibbe, is op mijn werk de roepnaam voor Thibo... Jakke (cfr Jakke Eelen). Ook al zijn jullie niet voor de 1-lettergrepen, vind Vic ook leuk in combinatie met Warre....Of Victor, Oscar... En ik blijf iedere keer op de proppen komen met Titus (En zoals Pluis aangaf, lijk je mij obv schrijfstijl idd uit België te komen, dus vind ik persoonlijk het merendeel van de voorstellen te Nederlands, if you snap what I mean? )
Ik zou lekker voor de naam gaan die je het mooist vindt. Je kan natuurlijk ook wachten tot de baby er is en dan je definitieve keus maken. En dat je bijvoorbeeld een lijstje van 5 namen hebt oid. Ik had trouwens een klasgenoot die heette Berre vond dat best een leuke naam, en een leuke jongen. Maar het lijkt wel erg op Warre.
Heel erg bedankt voor de bemoedigende reacties! We hebben inderdaad ook namen als Ferre en zo op ons lijstje staan, maar toch blijven we Sebbe de meest mooie naam vinden. @ Pluis81: je hebt het recht op je eigen mening en je mag zeker eerlijk zijn. Dat wil ik ook, anders zou ik jullie mening niet vragen. Maar je kan het ook op een andere manier uitdrukken: bv. Ik vind dat niet zo'n mooie naam, het is mijn smaak niet. Je moet weten dat ik al maanden gefrustreerd loop door het feit dat ik maar blijf twijfelen. Dat is echt niet leuk!!! Als ik jouw reactie las, kwamen de tranen in mijn ogen en was ik voor de rest van de dag slechtgezind!
Als ik me er voorzichtig tegenaan mag bemoeien: ik zou niet kiezen voor Ferre of Berre, omdat dan de laatste 3 letters van 5 hetzelfde zijn als Warre. Dat wordt wel heel erg Jut en Jul (het kwik kwek en kwak principe). Sebbe is dan geschikter. Heeft je zoontje een 2e naam? Zo ja, geef dan ook dit kindje een heel volwassen 2e naam. Dan kan hij deze gebruiken als hij Sebbe te kinderachtig vindt. Het meest geschikt zou ik een Germaanse naam vinden van 2 lettergrepen die niet op "dubbele medeklinker + e" eindigt. Maar ik zou zeker niet kiezen voor eindigen op "rre". Zie hier: Warre is ook van Germaanse oorsprong. Je blijft dan in dezelfde stijl, zonder dat het meteen op dubbelmedeklinker + e hoeft te eindigen: NVB - verklaring voornaam Warre Wat dacht je van: Meino Menno Alwin Wietse Bouke Auke Halbe Reinoud Ik weet dat er veel Friese namen bij zijn, maar ze passen wel bij Warre.
Ik kan mij volledig vinden in je opmerking. Vandaar dat we ook een naam als Ferre niet zullen nemen... Bouke staat ook op ons lijstje, maar mijn man is daar minder voor te vinden. Mijn man zijn neef heet al Wietse. De andere namen hoor ik minder graag. Btw: ik ben inderdaad van België
Sorry..ik kan bepaalde keuzes voor namen nu eenmaal niet begrijpen maar dat is mijn tekortkoming dan waarschijnlijk. Het was niet mijn bedoeling om jou een rotgevoel te geven of zelfs aan het huilen te brengen.
Ik vind Hidde erg mooi staan bij Warre! sebbe dan zitten die BB zo vreemd in mn mond met de uitspraak.. Als je begrijpt wat ik bedoel haha