Hoi, binnenkort ben ik jarig, en krijg dan een fietszitje voor voorop de fiets...nu wil ik graag weten welke zitjes jullie hebben en hoe die bevalt...
Ik heb voor m'n verjaardag een voorzitje van bobike gekregen met een windschermpje en zo'n stuurtje.. Vindt het erg leuk. Ervaring heb ik nog niet want meneertje kan nog niet los zitten
Wij hebben het Yepp stoeltje voorop. Bevalt echt super goed, meneer zit er lekker in, slaaprolletje erbij met een knuffeltje waarmee hij kan spelen en het stoeltje zelf ziet er gewoon heel mooi uit. Windscherm hebben wij ook van Yepp. Succes met je keuze.
je hebt nu een nieuw merk QIBBEL, deze is iets goedkoper als bobike, en iets moderne. ook hier heb je verschillende motiefjes om uit te kiezen. onze fietsenmaker had ze nog niet in de winkel maar heeft ze wel voor mij besteld. hij kreeg ze wel in de winkel want er was veel vraag na. ook hier kan je een heel gaaf stuurtje erbij kopen, met een speeltje erop. succes
Kijken jullie bij de fietsstoeltjes echt naar het aangegeven gewicht (vanaf 9 kilo) of dat jullie kindje goed kan zitten? De reden dat ik dat vraag is omdat Quincy wel goed kan zitten, maar nog geen 8 kilo is en ik eigenlijk wel graag een fietsstoeltje wil halen en ik hier leuke heb gezien...
Ik wist niet eens dat het vanaf 9 kilo is. Heb daar dus niet naar gekeken. Onze dochter is ook nog geen 9 kilo. Hebben nu een x of 4 gefietst. Heb dan op het lekkere weer gewacht, maar zou sowieso wachten tot ze goed kunnen zitten. Ook goed te checken door een klein zetje te geven zeggen ze altijd.
Mijn zoontje was ook nog geen 9 kg hoor. Dan kon hij nu pas mee op de fiets.. 16mnd. Als je kindje goed kan zitten, een poosje, zonder vallen enz. dan kan hij/zij mee op de fiets. Let wel op bobbels enzo.
Wij hebben gisteren een fietsstoeltje gekocht, geen idee welk merk, maar wat wij belangrijk vonden was een vijfpuntsgordel en dat het stoeltje 'zweeft' boven het bagagerek zodat je kindje geen hinder heeft van putten in de weg. Ook kijken of de voetjes goed kunnen vastgemaakt worden! Denk ook dat het belangrijker is dat je kindje goed kan zitten dan dat het een bepaald gewicht heeft.
Hier de yepp. Vind m een stuk moderner ogen dan de bobike. Vooral met t windscherm. Bevalt verder ook goed.
hier een bobike en ik ben er best tevreden over, maar wel 2 nadelen: Voetenbakjes zijn alleen te verstellen met gereedschap. En met het stuurtje erbij is het echt gepriegel om de gordel los te krijgen. Verders zit mijnheer dr prima in.
Bobike! Superstoeltje, ziet er mooi uit, simpel te gebruiken. Ik heb ook een BikeAway erbij, een soort voetenzak voor in het fietsstoeltje. Ideaal! Die gebruik ik met deze kou nog altijd en daar zit ook een regencape aan. Ik ging trouwens met Julia pas fietsen toen ze zelf kon gaan zitten en stevig bleef zitten. Dat was bij ons met 8 mnd (7,5 kilo).
Even een hele andere vraag, ik heb vorige week een fiets gekocht, en heb heel lang zitten denken voor of achterop.. Ons mannetje is over 4 weken pas een jaar en weegt nu al 11 kilo. Hij is erg lang. En de fietsstoeltjes voorop mogen maar tot 15 kilo ivm teveel gewicht aan het stuur. Mij raadde ze dus aan om een fietsstoeltje achterop te nemen. Die heb ik nu ook besteld, de bobike tour, deze heeft aan het hoofd nog 2 extra zijsteunen. AL vind ik de yepp er ook veel hipper uitzien. Nu weet ik niet of ons mannetje te jong is om al achterop te zitten. Hij is dan ongeveer een jaar. En ik las iets dat het beter is als het stoeltje zweeft? iemand een idee of de bobike dat ook doet?
Hallo, ik ben 24 maart jarig en krijg dan ook een fietszitje. Ik kreeg ook van vrienden met kinderen te horen dat de bobike het fijnste zou zijn,dus ik zal het eens even aan pinterman doorgeven. Ons mannetje kan ook nog niet goed zitten ,als ik hem in zitstand zet wel,maar nog niet vanzelf,dus met het stoeltje mag ik nog even wachten,maar hem in huis hebben wil ik wel al..