Ik had altijd ruzie met mijn broer vroeger en dat zie ik ook bij mijn nichtje en neefje. Nu ze wat ouder zijn gaat t wel beter geloof ik (6 en 4). Maar met mijn broer is t altijd wel een beetje wringend gebleven. Mijn dochter heeft t ook wel eens met een vriendinnetje, met name als ze moe is ofzo of als ze te lang samen zijn. Ben blij dat t andere kind dan weer naar huis gaat, want is doodvermoeiend en zo 'onnodig' (ja, ze leren er ook van) Zij zijn dan wel oud genoeg om zelf een beetje uit te vechten hoe of wat. Maar als ze te lang doorgaan, dan kies ik wat er gebeurt of ik leid ze af. Met name het 'wie mag er eerst' , sjongejonge. Echt om alles, wie mag t eerst naar de wc zelfs (doet ze trouwens ook met mij)! Ik had laatst een spelletje gedaan, raad t getal onder de 10.. Maar ja, is t toch brullen als de een dan wint. Zucht.
Hier zijn ze iets jonger, maar wat tot nu toe goed werkt is de oudste dan iets te spelen laten pakken voor de jongste. Dus wanneer de jongste zijn speelgoed pakt zeggen we rustig nee (vooral ik ) en dan pakt hij een duplo auto voor hem en dan is het goed. Pak ik dezelfde auto dan is er wel ruzie dus het moet echt uit mn oudste zoontje komen. Na een paar weken nu komt hij geregeld met speelgoed voor de jongste aan voor hij zelf ergens mee gaat spelen Maar of dit ook werkt wanneer je jongste iets ouder is weet ik niet