brok in de keel

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door n4567, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. n4567

n4567 Lid

1 jul 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren was ik 2 dagen voor NOD.
    Ik heb de hele dag rondgelopen met een brok in de keel (globusgevoel).
    Zou dit een symptoom zijn van een zwangerschap? Ik ben het nog niet vaak tegengekomen. Ik hoop natuurlijk wel. Over een paar daagjes zal ik het weten. Spannend.....
    Of zal het toch een bijwerking zijn van mijn medicijn tegen obstipatie.

2. wannabmom

wannabmom Actief lid

3 nov 2014
    117
    0
    0
    Administratief medewerker
    Flevoland
    Herkenbaar..... alleen ik had het meer dan een week en dat kwam helaas door stress.... Hoop voor je dat het iets anders mag zijn!!!!

3. n4567

n4567 Lid

1 jul 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat had ik ook ergens gelezen dat het door stress kan komen.
    Er zijn meerdere dingen waarvan je het kan krijgen. Maar omdat ik rond m,n nod zit dacht ik dat het misschien een eerste symptoom is.
    Ach ja we wachten maar weer rustig af.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het is een typisch symptoom van stress, lees maar eens rond op internet. Ik herken het ook als zodanig. Je verkrampt de spieren in je hals, tong en kaak en daardoor krijg je dat brok-gevoel. Probeer er maar eens op te letten of je onbewust spieren in dat gebied aanspant. Je hebt het zelf vaak niet eens door, totdat je die brok begint te voelen. Als je wat meer ontspannen bent, trekt het gevoel vaak na een dag weer weg. Succes!

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik had het in 2013, kwam niet door zwangerschap. Overgegaan door medicatie tegen maagzuur.

Afgelopen augustus had ik het weer een paar weken. 28 augustus testte ik positief en prompt was de brok weg ;)

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Als je gisteren 2 dagen voor nod was had je best vandaag kunnen testen.

Hou je niet vast aan symptomen.
    Je lichaam kan je goed voor de gek houden.
    Gewoon morgen testen dus ;)

7. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    HET bewijs dat je dus wel zwanger kan raken als je gestresst bent.

On topic: ik heb er ook geregeld last van. En ben eens naar de huisarts geweest ermee en kreeg inderdaad te horen dat het waarschijnlijk door stress komt. En het kan soms echt goed zeer doen ook!

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik denk zelf dat ik een beetje (positief) gestressed was van de voortekenen die ik had en dat ik wel eens ECHT SPONTAAN zwanger zou kunnen zijn ;) Die kans was namelijk zo ontzettend klein!

9. n4567

n4567 Lid

1 jul 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen een test gedaan.
    Helaas was deze spierwit. Maar ook nog niet ongi. Dus die zal nog wel komen. want ik schommel vaak tussen de 24 en 28 dagen.
    We zijn al met al wel ruim 2 jaar bezig. We hebben al 2 kids van 10 en 7. Van alle 2 in een keer raak en nu al zo lang bezig. Bij de vorige 2 was ik direct na de pil zwanger. Nu ben ik al heel lang van de pil af omdat ik me er niet meer prettig onder voelde. Vindt het zo raar... zucht....

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ja, maar toen was je 11 en 8 jaar jonger. ;) Naar mate je ouder wordt, kan je cyclus veranderen en je eicellen kunnen nu van mindere kwaliteit zijn. Tevens kan de zaadkwaliteit van je man veranderd zijn. Er zijn zoveel factoren die mee spelen. Zijn jullie nog niet naar de huisarts geweest om te kijken wat er aan de hand kan zijn?

11. n4567

n4567 Lid

1 jul 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja daar zijn we al geweest. We moesten eerst een half jaar zelf proberen en daarna als het niet gelukt is terugkomen. Heb al wel een bloedtest gehad. Omdat het wel gewoon wil bij ons moesten we dus eerst nog een half jaar zelf proberen. En ja dat klopt dat de leeftijd ook mee begint te spelen. En ben nu ook wat zwaarder en dat kan natuurlijk ook tegenwerken. Maar ik had niet verwacht dat de wens voor een 3e kindje nog zo sterk kan zijn.

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hopelijk lukt het in dat halfjaar!

Deel Deze Pagina