zonder positieve ovulatietest zwanger geworden?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lisa2001, Jan 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

May 21, 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Ben ik weer.... ik heb even jullie ervaring en deskundigheid nodig!

Ik heb nog steeds geen positieve ovulatietest gehad... zijn er ook dames van jullie die zwanger zijn geworden zonder positieve ovulatietest die ronde? Of zonder ooit een positieve ovulatie test te hebben gehad?

Omdat ik heel lang ik het begin niet ongesteld werd heb ik een inwendige echo gehad. Daar zag alles er goed uit en waren er meerdere rijpende eitjes te zien. Toch maakt dit mij heel onzeker. Ik heb wel knipperende smileys maar nog geen stilstaande gehad...

Alvast heeeeeel erg bedankt voor de reacties!

2. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Dat is het "leuke" van moeder natuur. Ze kan ineens heel lang duren, en dan plotseling weer kort. Is helaas -volgens mij- weinig over te zeggen..
    Als je geen ovulatietesten gebruikt, moet je je eigen lichaam erg goed kennen of gewoon mazzel hebben om zwanger te raken, denk ik.

3. LMI

LMI Bekend lid

Jan 21, 2014
    655
    54
    28
    Female
    Dat is lastig te zeggen lisa. Het kan zijn dat je een hele korte LH-piek hebt en dat je de stilstaande smiley per ongeluk gemist hebt. Je kunt dus wel zwanger worden zonder positieve ovulatietest.
    Maar in theorie zou je, als je de hele cyclus ovulatietesten gebruikt, een keer een piek moeten vinden. Of het moet zijn dat je bijv. geen ovulatie hebt gehad die maand. Je lichaam kan ook zomaar ineens een maand overslaan, of wat annick al zegt, dat het ineens veel langer duurt en je LH-piek nog moet komen.

Share This Page