HOi ik ben 8 weken zwanger en heb steeds het gevoel alsof iemand mijn keel dichtknijpt. Het voelt branderig, en alsof mijn eten blijft hangen. Als ik iets eet zakt het soms wel. Het wordt 's middags en 's avonds altijd erger. Heeft iemand anders dit ook..?
hmm heb je al even gespiekt in de spiegel met je mond open en AAAAHHHH misschien een gevoelige keel, ontstekinkje misschien begin van verkoudheid of evt hooikoorts/allergie? anders evt even ermee naar huisarts..
Zelf nooit last van gehad, nu wel maar ik ben ook snotverkouden Dus ik zou gokken op een verkoudheidje.
Ik herken dat gevoel, had het in het begin ook. Beetje alsof er iets tegen je strottehoofd duwt, als een beginnend maagzuur maar dan zonder de vloeistof. Ging bij mij na het eerste trimester over. Nu heb ik het afentoe weer, maar nu is het meer als brandend maagzuur en minder dat 'hangende' gevoel. Ik heb zelf dit kwaaltje toegeschreven aan de hormonen.
Ik heb dat in het eerste trimester ook gehad, heel vervelend gevoel dat niet weg te slikken is, bij mij kwam het door mijn schildklier maar ik ben bekend met die afwijking
@ Dana en kanshebber, ben blij dat iemand het herkent ! het is precies zoals jullie beschrijven. Heel irritant ! Hopen maar dat het na een paar weekjes wegtrekt..