Hond heeft vlooien!! Schadelijk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Want2BMommy, 23 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Want2BMommy

17 aug 2016
    80
    16
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben er net achter dat onze chihuahua vlooien heeft! Vraag me hierbij ook meteen af; zijn vlooien schadelijk voor mijn zwangerschap??? Ik ben nu 28 weken en zit niet meer lekker in mijn huis nu, maak me dan meteen zorgen. Ons hondje komt ook overal; in de auto, op onze bank, onder dekentjes & op ons bed! Alles voelt ineens vies en de dierenwinkels zijn natuurlijk gesloten..

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Niet overdrijven, het zijn maar vlooien... ga je echt niet dood aan en is ook niet schadelijk...

Denk dat al die vlooienbestrijdingsmiddelen schadelijker zijn dan die vlooien?

mmmrolmops vindt dit leuk.
  3. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    hond nog maar op 1 plek laten de rest van de dag alles in het wasmachine op 90 graden of extra laten spoelen door de wasmachine. Morgen ochtend zsm naar een dierenwinkel en je hond wassen en dan de ruimte waar hij nu nog heeft gezeten grondig schoonmaken. voor je zwangerschap kan het geen kwaad vlooien drinken je bloed net zoals muggen zijn ze gewoon irritant en kan het jeuken maar probeer niet te krabben. Kijk wel goed als je gaat sprayen met iets of dat spul geen kwaad kan voor je zwangerschap. eventueel luchten tijdens het sprayen en een mondmasker.

4. Want2BMommy

17 aug 2016
    80
    16
    8
    NULL
    NULL
    Dat is het punt.. Mijn vader heeft nog van dat vlooienspul liggen & kan hier elk moment zijn. Mijn vriend is aan het werk en ik ben dus constant in zijn buurt daarna.. bovendien slaapt hij bij ons onderop het voeteneind..

5. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    dan aan je vader vragen of hij wilt sprayen en toch de ramen open en toch proberen de hond even niet in je slaapkamer te laten komen.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Vlooien zijn niet schadelijk voor jou.

De bestrijdingsmiddelen wel, als je dat in je mond zou krijgen. Dus als je de hond hebt geaait, even je handen wassen.
    Luchten na het sprayen is ook aan te raden.

Ook als je niet zwanger bent zou ik bovenstaande doen.

Succes!

7. Nimue

Nimue Niet meer actief

Vlooien zijn hardnekkig dus bedenk wel dat al het spul dat vlooien dood moet maken ook slecht kan zijn voor jou en dus ook voor je kindje. Als je hond niet meer aantrekkelijk is voor vlooien dan hebben ze ook niks meer te eten en zullen dus vanzelf vertrekken. De hond van m'n ouders heeft ook enorm last gehad van vlooien. Vlooienpilletjes van de dierenarts gekocht die je aan de hond geeft en daarna nooit last meer van gehad. Dus ook geen rommel in de vacht van je hond want dan kun jij dat ook aan je krijgen. Knoflook schijnt ook te werken tegen vlooien, en wel het veiligst wanneer je zwanger bent.

8. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik gebruik knoflook/schapenvet bonbons werken prima tot nu toe hij is bijna 4 nog nooit vlooien of teken gehad.

9. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Wat een onzin dat sprayen. Mijn kat en hond hebben regelmatig vlooien en dan krijgen ze weer een tijdje druppels. Misschien even de kleedjes wassen en de bank extra stofzuigen, maar meer echt niet hoor.
    Zo'n spray lijkt me alles behalve gezond.

Gewoon je hond behandelen en als daar niets meer te halen valt sterven de overige vlooien in je huis ook vanzelf.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit.

11. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    De hond zelf behandelen met een goed anti-vlooienmiddel (is al genoemd) en dan verder alles in de was wat in de was kan en een paar dagen lang dagelijks grondig stofzuigen (en tussendoor minstens 1 keer de stofzuigerzak verwisselen en oude zak in een goed afgesloten plastic zak weggooien), vooral in de kiertjes en hoekjes. In de meeste gevallen zou dat voldoende moeten zijn. Tenzij je echt helemaal onder de vlooienbeten zit (ivm bloedarmoede) hoef je je geen zorgen te maken over de gezondheid van je kindje of jouzelf. Qua vlooienmiddel: gebruik er bij voorkeur eentje die veilig is voor een drachtige of zogende hond. Maar zelfs als dat niet kan, zou het op jou en je kindje sowieso geen effect moeten hebben zolang je de hond de eerste tijd (staat op de verpakking, meestal iets van 12 uur) na het toedienen even niet aait.

Vervelend he, vlooien? Ik heb ze een paar jaar geleden ook in huis gehad (we woonden in een appartement en de overburen namen regelmatig niet-ontvlooide zwerfkatten in huis, we vermoeden dat het daarvan kwam) en ik baalde enorm. Ik ben niet snel ergens vies van, maar ik heb wekenlang overal jeuk gehad, ook toen de vlooien weg waren. Het is psychisch. Ik krijg spontaan weer jeuk terwijl ik dit bericht typ. Man man man...

12. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Volgens mij heb ik laatst ergens gelezen dat die vlooien druppels wel behoorlijk chemisch zijn en niet helemaal goed voor je in zwangerschap als je het binnen krijgt. Dus let goed op dat je daarna je handen goed wast en daarna niet meer aaien (maar dat laatste staat ook altijd op de verpakking dat je dat niet moet doen).

13. Want2BMommy

17 aug 2016
    80
    16
    8
    NULL
    NULL
    Iedereen bedankt voor de reacties! Ik heb onze hond gister nadat hij spul op zich heeft gekregen niet meer geaaid. Daarnaast heb ik om 22:30 uur gister nog het hele huis gestofzuigd en ons bed verschoond:rolleyes:. Hij heeft wel bij ons op het voeteneind gelegen en heb geslapen met het raam open. Na het opstaan zijn mijn vriend en ik naar de dierenwinkel gereden en hebben daar van die vlooien anticonceptie gekocht. Volgens de assistent van de dierenarts (welke ik telefonisch heb gesproken) en de verkoper in de winkel zouden die pillen voldoende moeten zijn om de vlooien te doden welke op hem zitten... Bij terugkomst weer het bed verschoond en gestofzuigd en alle kleedjes/dekens waar hij op gelegen heeft ook uitgewassen. Mijn vriend heeft onze hond de pil gegeven, gewassen en geborsteld. Hopelijk scheelt dit al een heel stuk.. Ik zie nu eigenlijk niks meer in zijn vacht.

Deel Deze Pagina