Gisteren kreeg ik ineens helse pijnen in mn rechterflank.. Ter hoogte van mn blinde darm. Allerlei onderzoeken gehad en met de baby was alles goed en verder met mij ook .. wat met zwangerschap te maken had dan. Bloed laten prikken en hier kwam niks uit. Als laatste een echo van mn buik gehad om te kijken hoe de blinde darm eruit zag maar die was normaal. Wel zijn ze bij toeval meerdere vlekjes tegen gekomen op mijn lever.. Hier schrok ik natuurlijk erg van. Ze gaf dat er nu niks mee hoeft te gebeuren en ze in november (zodra ik bevallen ben ) weer een echo laten maken. Pfff. . Wat moet ik hier nu mee. Ik maak me een beetje zorgen! Wie heeft dit ook meegemaakt?
Hebben ze je verder niets verteld? Je kunt bellen en aan de assistente/verpleegkundige vragen wat het zou kunnen betekenen. Er is geen reden om nu een half jaar in de stress te gaan zitten omdat je bang bent voor wat het zou kunnen betekenen. Ik heb niet dit specifiek meegemaakt, wel dat mijn jongste zoon er weer een huidaandoening bij heeft en dat ze in het academisch ziekenhuis ook niet weten welke dat is. Ik heb gewoon direct aan de professor gevraagd of het iets met veel impact kon zijn en hij heeft geantwoord dat dat niet het geval was. Dus nu kan ik rustig afwachten totdat er meer duidelijk zal zijn.
Over 4 weken weer een echo en bloed laten prikken. Meer kunnen ze nu niet doen aangezien ik zwanger ben. Maar de gynaecoloog geeft aan dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat er geprikt was op Lever functie en ontstekingswaardes. . Dit was allemaal goed! Dusja daar moet ik dan maar vanuit gaan..
Mijn man heeft i.v.m. vage buikklachten ook een keer een echo gehad van de buik en de lever. Toen zaten er ook vlekjes op de lever. Die waren volgens de arts onschuldig en er hoefde niks mee te gebeuren. Hij heeft zelfs nooit meer een check gehad.