Hoihoi, ik ben benieuwd of hier vrouwen zijn die verzekerd zijn bij VGZ en IUI hebben gedaan (ik nu bij Geertgen) en of zij dit wel of niet vergoed kregen. Bij VGZ geven ze aan dat zij 391,07 max vergoeden... Dat zou inhouden dat ik er 1 iui behandeling van kan doen (die overigens bij Geertgen ruim 780,00 kost, dus zou sowieso mijn eigen bijdrage moeten betalen en dan de rest van de behandeling) en de volgende iui's zelf zou moeten betalen. Dat lijkt me wat raar, echter zegt VGZ dat dit bij hen zo werkt. Ik heb Freya gebeld en zij geven wat anders aan, wat VGZ dan vervolgens niet lijkt te herkennen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Groetjes, Joos
Volgens mij zit iui gewoon in de basis verzekering net als ivf. Ik ben trouwens ook verzekert bij vgz en heb zelf 7 iui's vergoed gekregen. Het enige wat je moet betalen is je eigen risico als iui met hormonen krijgt. Ik heb voor de rest nooit een rekening gezien ging gelijk van zkh naar vgz. Sterkte en succes met je iui
Heb nog even opgezocht, maar iui zit gewoon in de basis verzekering. Misschien hebben ze geen contract met jouw kliniek dat kan nog wel. Dit komt van de independer site: Als je zwanger wilt worden, bedenk je je vaak niet van te voren dat je misschien wel afhankelijk wordt van vruchtbaarheidsbehandelingen. Ovulatie-Inductie (OI), Kunstmatige Inseminatie (KI) en Intra Uteriene Inseminatie (IUI) zijn voorbeelden van vruchtbaarheidsbehandelingen die volledig door de basisverzekering worden vergoed. Hier hoef je je dus ook niet extra voor te verzekeren.
Hoi Hyper, goed dit te lezen. Tis erg verwarrend dat inderdaad terug te vinden is dat de basisverzekering iui staat als volledig vergoed. En als ik ze bel, dan zeggen ze max 390 euro... Ze hebben wel een contract met Geertgen tot iig eind dit jaar. Dus daar zal het niet aan liggen. Wat fijn dat je zwanger bent! Ik heb een gesprek morgen om het te hebben over iui of ivf. Ik heb een laag amh waarde en ben 35 jaar. Inmiddels 1 iui gehad zonder stimulatie. Wel eerder 3 keer ronde met clomid (heb een eigen donor) waar uiteindelijk toch maar 1 eitje uit voortkwam. Wat een achtbaan soms! Nu ook dat gedoe met wel of niet vergoed...ik vertrouw erop dat het goed zal komen, zowel zwanger worden als financieel. Zag net wel op vgz de rekeningen van het ziekenhuis die dan nog in behandeling zijn...poh heb ik toch een verkeerde baan hahaha...wat een bedragen! Groetjes!
Ik heb 8 IUI's gehad en heb alleen mn eigen risico moeten betalen. Voor de rest geen rekening gezien. Ook VGZ trouwens.
Joos1978, Dank je. Ga jij iui doen als koppel of alleenstaand moeder? Ik vraag dit omdat jij schrijft over bekende donor. Het kan namelijk uit maken als je alleenstaand bent. Voor het laatste kunnen andere regels gelden heb ik ooit begrepen
Bij vgz heb je recht op 6 I.u.I behandelingen .. zit zelf ook bij vgz .. en heb afgelopen jaar en begin dit jaar ook I.U.I gehad word gewoon vergoed ... Heb er nooit een rekening van gezien... Heel erg veel succes met de i.u.i ... en als je twijfelt kan je ook altijd vgz bellen ze helpen je daar heel vriendelijk ...
Alle 8 mijn behandelingen zijn vergoed hoor. Op het eigen risico na. In het vergoedingenoverzicht van VGZ staat alleen een beperking bij IVF (namelijk 3 pogingen). Bij overige fertiliteitsbevorderende behandelingen (waar IUI volgens mij onder valt) staat dat het vergoed wordt onder de basisverzekering (alleen eigen risico betalen dus) voor vrouwen tot 43 jaar. Er staat geen maximumbedrag of maximum aantal pogingen bij.
hier 11x iui gehad, en nooit een rekening van vgz gezien... (buiten de dusseldorf behandelingen om dan) je krijgt ze gewoon vergoes hoor.
in-vitrofertilisatie (IVF) tot 43 jaar. Er gelden nadere voorwaarden. 1e, 2e, en 3e poging overige fertiliteitsbevorderende behandelingen (vrouwen tot 43 jaar) volledig. heb het even voor je opgezocht.
Hoihoi, bedankt voor de reacties. Heb toch maar vgz een mail gestuurd en daar antwoord op gekregen dat overeenkomt met wat jullie vertellen. Dan ga je je toch afvragen wat die medewerkers dan vertellen, en dat klopt niet, hoe ze daar dan bijkomen en niet verder kijken. Volgende week 2e en gelijk laatste iui. Tuurlijk hopen dat het nog raak is, zo niet, dan door met ivf. Spannend allemaal! Nogmaals bedankt, heeft me goed gedaan. Groetjes, Joos.
Vraag me soms ook af wat ze aan andere kant van tel doen, maar gelukkig heb je duidelijkheid en kan je je energie gebruiken voor het volgende. Héél veel succes met je traject, duim met jullie mee hoor, spannend!
serieus, bellen met t vgz heeft GEEN zin... ik heb hun aan de telefoon uit moeten leggen hoe het zit met de vergoedingen voor een icsi behandeling... en maar tegen mij in gaan van het klopt niet wat u zegt.. en wie had er uiteindelijk gelijk... juist.. ik...