"Brok in mn keel"

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Pluisje30, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisje30

Pluisje30 Fanatiek lid

29 jun 2011
    1.489
    281
    83
    Hi meiden,
    Heb al een paar weken constant het gevoel van een brok in mn keel. Alsof er iets blijft hangen wat ik niet weg kan slikken of hoesten.
    Is dat een kwaaltje, ik kan het nergens vinden? Valt wel mee te leven hoor, maar vraag het me gewoon af.

2. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Hier precies hetzelfde! Na wat zoeken kwam ik erachter dat ze dit het globusgevoel noemen. Hoeft helemaal niets ernstigs te zijn, maar is wel heel vervelend. Ik was er zelf na twee dagen vanaf.

3. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ook zeer regelmatig tijdens het begin van de zwangerschap. Bij de eerste en nu weer al is het nu alweer een paar weekjes over :)

4. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Hier ook erg vervelend

5. Heb ik ook gehad aan het begin van de zwangerschap, nog voor ik wist dat ik zwanger was... Nooit geweten dat het door de zwangerschap kwam!!

6. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Stress? Ik had het ook en de ha zei toen stress. Niks aan te doen, gaat vanzelf weg en komt ook af en toe even terug.

7. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Bij mij had het onbewust denk ik te maken met stress/bezorgdheid. Ik voelde de kleine al een paar dagen niet, maar ben ook pas 23 weken dus maakte me daar niet al te druk om. Toen ze ineens weer wild begon te bewegen was het bijna meteen weer weg. Toch denk ik wel dat het daarmee te maken had.

8. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zit je inderdaad iets dwars? Ik heb het wel eens gehad toen zat ik heel erg iets op te kroppen. Klinkt raar,maar in die zin een soort stress inderdaad.

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Het heeft met je schildklier te maken..
    Vroegerrrrrrrrrr voor er testen waren deden vrouwen een touwtje om hun nek.. Als die de strak ging staan waren ze zwanger.. Een soort struma..
    Je schildklier moet tijdens een zwangerschap harder aan de bak..

10. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Dat vind ik knap want ik heb geen schildklier :)

11. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hahaha lol

niet dat je geen schildklier hebt ;)

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
  13. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Nee nix nopes Nada haha ik slik dagelijks euthyrox ben inmiddels in n week tijd voor de kleine al de helft opgehoogd
    Maar vroeger deden ze dat idd vanmorgen heb ik mijn internist zowizo gesproken en ik heb die vraag voor gelegd: voor dames die een schildklier hebben hij zet iets op maar geeft niet het gevoel van een brok in de keel, dat gevoel komt door stress dokters kunnen er ook niets aan doen want het is maar een gevoel
    Voor dames zonder schildklier: het zelfde verhaal alleen zet de schildklier niet iets op

14. Pluisje30

Pluisje30 Fanatiek lid

29 jun 2011
    1.489
    281
    83
    Las inderdaad dat t door stress kan komen, of druk in je buik. Het komt en gaat een beetje nu, hopelijk verwijnt t bij mij ook.
    Thanks voor de reacties meiden!

Deel Deze Pagina