6 maande: Hoe vaak wakker s'nachts? en wat was de reden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door L83, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Het onderwerp zegt het al, hoe vaak word je kindje s'nachts wakker? En wat is meestal de reden?

Mijn kindje krijgt nog steeds een nachtvoeding, vroeg me af of de mama's die geen nachtvoeding meer geven ook echt de hele nacht lekker in hun bed kunnen blijven of dat ze er toch nog regelmatig uit moeten om even te troosten, goed te leggen, speentje te geven etc.

Nu kost het me elke nacht 1 a 2x 10 min om hem te voeden en slaapt hij daarna rustig verder.
    Verder word hij af en toe huilend wakker (dromen?) maar slaapt na even troosten weer snel verder.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje slaapt nu sinds 2 maand ongeveer van 20.00 tot 06.30
    snachts zonder wakker worden,
    nu sinds een paar dagen, word hij midden in de nacht huilend wakker,even speentje geven en hij slaapt tot 07.30

ik denk dat hij in de 26 weken sprong zit, want normaal gesproken hoeven we er snachts niet uit.

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan wordt soms nog wel even wakker 's nachts. dan ligt hij op zijn buik. overdag gaat terug draaien prima, maar 's nachts weet hij het ineens neit meer;) Dit is niet meer dan 1 x per nacht en het kost me nog geen minuut. rechtleggen, speen er in en hij slaapt alweer.
    De meeste nachten slaapt hij trouwens gewoon door. soms is hij dan wel half 6 even wakker maar ook dan helpt een speen en rechtleggen genoeg om hem minimaal nog een uur door te laten slapen.
    Over het algemeen slaapt Nathan dus door van half 8 tot half 7/ 7 uur.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier met fases gehad dat ze snachts ineens wakker werd... erg vermoeiend, meestal een dag of 3-5...

5. Skye

Skye Niet meer actief

Kyra is nog geen 6 maanden, maar die slaapt wel vanaf 4 weken al door, en sindsdien ook nooit meer wakker geweest 's nachts. Echt iets waar ik heel blij mee ben

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Haay Haay

Liam is nog geen 6 maand ( bijna ;) ) maar sinds 9 wk slaapt hij door,, toen moest ik nog wel eens de speen erin doen maar nu sinds 5 weken slaapt hij echt hele nachten door en hoef ik er niet meer uit,, :)

owjah hij heeft tot 9 wk 1 nachtvoeding gehad om ongeveer half 4 snachts en dat ging eerst over in half 4 speen hahaha en dat is er nu vanaf,,

Liefsz :)

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier een mannetje van ruim 9 maanden wat elke nacht zo'n minimaal 1 maar vaak zo'n 6 keer wakker wordt...

Speentje, knuffelen, wat drinken..

Doodvermoeiend !

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Met 6 maanden werd mijn zoon nog 3 tot 4 keer per nacht wakker. Hij slaapt pas sinds een week of 3 van 23.00 tot 07.00 (hij is nu bijna 10 maanden)

9. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Vanaf dat ze doorsliep (ong 5 weken) euhmmm...nooit!
    Slapen is slapen hier ;) Ze heeft geen speen. Soms murmelt ze wel in de nacht, maar dan valt ze weer in slaap. Erg prettig.
    (Zal je zien, kan ik vannacht 10x uit...)

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon ging doorslapen toen hij 6 weken oud was. Dat bleef zo totdat hij een maand of 5 oud was. Sinds die tijd wordt hij zo'n 3x per week 1x heel kort wakker in de nacht.
    Volgens mij heeft het te maken met zijn ontwikkeling. Hij ging rond die tijd namelijk omrollen, maar hij kon/kan nog niet zelf terugrollen naar zijn rug. Dus dan moesten wij er uit als hij begon te piepen. Inmiddels slaapt hij op zijn buik, maar hij wordt nog steeds af en toe wakker, omdat hij zichzelf in de gekste posities manoeuvreert (kwartslag gedraaid met zijn hoofd tegen de spijlen, etc.). Gelukkig hoeven we dan alleen maar even zijn speentje weer in te doen, rechtleggen, en hij slaapt weer verder. Nachtvoedingen hoeven gelukkig al heeeeel lang niet meer.

Hij wordt wel heel vroeg wakker tegenwoordig....06.00/06.30 is geen uitzondering...buh....:(

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre sliep met 6 maanden door, vanaf 4 maanden geloof ik.

12. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ik hoef er nooit uit in de nacht. Ze slaapt van 19.00/19.30 tot 07.00 uur

13. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Even afkloppen, maar hier hoeven we er nooit uit. Lars slaapt al door sinds hij 3 weken was en vanaf dat moment het klokje rond

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt door sinds hij 6,5 week is en sindsdien heeft hij misschien 10 nachten niet doorgeslapen. Hij is nu 1 jaar en 2 weken. Wij rekenen op zijn doorslapen! Een heerlijkheid.

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Sinds mij zoontje doorslaapt (vanaf 6 weken) is hij nooit zomaar wakker geworden midden in de nacht behalve toen hij ziek was (2 x). Wij hebben wel even een fase gehad dat hij ergens tussen 5:30 en 6 wakker werd. Hij vond toen dat de dag mocht beginnen. Maar die fase is gelukkig al heel lang achter de rug.
    Hij heeft ook nooit speen gehad en dat schijnt vaak de reden te zijn dat ze wakker worden (speentje dat uit de mond valt). Dat scheelt soms ook.

Deel Deze Pagina