Ik denk, als ze willen dat je test dat daar dan ook wel quarantaine bij zit? Dacht eigenlijk dat het buiten wel mee viel.
Ik denk dat @nelta de quarantaine bedoeld terwijl ze buiten hebben gespeeld. Dat vroeg ik mij ook af toen ik het las.
Nee geen toestemming voor gegeven. Althans niet bewust. Misschien in iets waar je algemeen toestemming voor geeft.
Ze zijn met meerdere klassen buiten op het schoolplein. En omdat de 3 klassen samen spelen moet iedereen getest worden en in quarantaine. Terwijl er dus mogelijk helemaal geen contact is, maar ze willen geen risico's nemen. Die kinderen zitten in dezelfde bubbel..
Ik vind dat raar. Als je met je collega in dezelfde kantoorruimte zit op minimaal 1,5 afstand hoef je niet in quarantaine maar wel testen. Maar kinderen die BUITEN spelen en waarvan je niet eens weet of ze überhaupt bij elkaar in de buurt zijn geweest EN in achting genomen dat kinderen minder besmettelijk lijken dan volwassenen op kantoor, vind ik dit echt een stomme regel.
Ik ben het met je eens hoor. Alleen de logica werkt omgekeerd. Het gaat er niet om of je weet dat ze bij elkaar in de buurt bent geweest, maar juist dat je niet weet of ze voldoende afstand hebben gehouden. Maar goed, de kansen op besmetting buiten zijn zo veel lager, dat ik dit echt wel een tikkie over de top vind qua maatregel.
Ja ik zou dan denken dat in een dichte (misschien wel slecht geventileerde)kantoorruimte de kans dat de collega niest en hoest en zo blijft hangen in de ruimte groter is dan dat je op een schoolplein buiten speelt. En dan nog vraag ik me af hoeveel kinderen over het algemeen dan langer dan een kwartier aan elkaar plakken. Mijn zoontje met zijn beste vriendjes bijv snap ik maar verder kan ik het me dan bijna niet voorstellen. Maar goed, daar moet je natuurlijk een lijn in trekken.
Ze moeten dan ook langer dan 15 min binnen de 1,5m zijn geweest achter elkaar. Hoe groot acht je die kans tijdens buitenspel met een kind wat je amper of niet kent?
Dat vind ik ook. Ik stel het echt niet op prijs als iemand mijn gegevens aan de GGD geeft. Ik hoor het liever van die persoon zelf. Op de school van de kinderen heb ik ook aangegeven dat er absoluut geen gegevens van mijn kinderen met de GGD mogen worden gedeeld zonder mijn schriftelijke toestemming...