Vicks First Defense

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dani84, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

iemand ervaring met dit product? Helpt dit echt zo goed?

iemand ook enig idee of je dit tijdens je zw schap mag gebruiken? Ben nu al een paar dagen snotterig en stomen helpt ook niet.. :cry:

Graag reacties

Groetjes Danielle

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    toen ik erg verkouden was tijdens mijn zwangerschap heb ik otrivin neusspray voor kinderen van 2-6 jaar gebruikt. maar alleen als ik echt geen lucht meer kreeg. dit mag je gebruiken. first defence zou ik niet doen, op het doosje staat dat je het rechtopstaand moet vervoeren, lijkt mij nogal troep.

groetjes, Miranda

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik vond het troep (en ik was niet eens zwanger) het spuit erg hoog je neus in en de menthol is zo sterk dat ik het gevoel had dat de hele mikmak wegbrande

De neusspray van samenwerkende apothekers mag je wel tijdens je zwangerschap gebruiken.

Groetjes Anita

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    verplaatst

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat ik uit de reclame van die vicks first defense begrijp, is het niet om een eenmaal ontstane verkoudheid op te lossen, alswel om die te voorkomen. Lijkt mij nogal raar dat je zo'n chemisch middeltje gaat gebruiken om bepaalde dingen te voorkomen. Dan is het handiger om te zorgen dat je weerstand op peil is door gezond te eten, voldoende te bewegen en voldoende rust te hebben...
    Als je geen lucht krijgt, zou ik even een neusspray voor kinderen halen, heb ik hier laatst ook gedaan. Is je neus weer even open en krijg je tenminste wat lucht binnen...

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Niet raar. In ziekenhuis is dat de functie van handenalcohol.

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Van de Vicks Website.

Ik zou het us niet gebruiken. Want het is vanaf 12 jaar. En als je zwanger bent mag je alleen maar baby neusspray gebruiken, meeestal.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als er xylometazoline in zit, mag je het niet gebruiken.

Het heeft uberhaupt gene zin te gebruiken als je al snottert, je moet het voordat je verkouden wordt gebruiken. Heb je eenmaal het verkoudheidsvirus dan kan je dat alleen maar uitzieken en als verlichting zou je een neusspray op basis van fysiologisch zout (Otrivin kinder oid) kunnen gebruiken.

9. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Neusspray met xylometazoline (dus de gewone huis-tuin-en-keuken neusspray die je bij apotheek en drogist haalt, Otrivin maar ook gewoon eigen merk) mag je wél gebruiken, maar met mate en niet langer dan 5 dagen. Eventueel gewoon de kinderneusspray gebruiken, daar zit maar de helft Xylometazoline in in vergelijking met die voor volwassenen, dus dan krijg je sowieso al minder binnen.

10. Sandra79

Sandra79 Lid

2 sep 2008
    35
    0
    0
    administrateur
    Breda
    Volgens de apotheek hier mag je GEEN gewone otrivin gebruiken tijdens je zwangerschap. Alleen de eigen merk zoutoplossing.

11. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Volgens alle bijsluiters die ik vergeleken heb én mijn apotheek wel. Als ik erop google kom ik ook alleen sites tegen waar dit advies gegeven wordt. Dat was voor mij voldoende reden om het tijdens de verkoudheid die ik tijdens mijn zwangerschap had, wel te gebruiken.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je hebt gelijk:

Zwangerschap/Lactatie
    Dit geneesmiddel kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift en niet langer dan een week worden gebruikt tijdens zwangerschap. Systemische resorptie kan optreden. Herhaalde behandeling tijdens zwangerschap vermijden."

Toch gaf de apotheek mij een zoutoplossing mee.

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

bedankt voor jullie antwoorden. Ik kon in de bijsluiter van de otrivin ook niet vinden dat ik deze niet mag gebruiken dus gebruik deze alleen als ik naar bed ga zodat ik wel slaap snachts

Kruitvat eigen merk neusdruppels mag je wel tijdens je zw schap. Dan gebruik ik deze maar.
    En stomen natuurlijk.

groetjess

Deel Deze Pagina