Wie o wie kan mij gerust stellen.. Onze jongste dochter Jasmijn is al een week wat verkouden. maar sinds zaterdag is het om geslagen. Ze piept en is er benauwd.. onze oudste dochter had afgelopen week een bovenste luchtweginfectie dus ik dacht eerst "ach, heeft Jasmijn dat vast ook" maar niets is minder waar.. Vannacht werd ze om 2:00 uur wakker en ze was zo vreselijk benauwd dat ik de HAP gebeld heb. Die raadde me aan om direct langs te komen. Diaganose; bronchitis. Hiervoor heeft ze amoxiciline gekregen en dit heeft ze nu twee keer gehad (vanmorgen en vanmiddag 4 ml). Nu heb ik hier nog geen ervaring mee gehad dus ik maak me vreselijk veel zorgen. Ze blijft benauwd en drinkt moeizaam... Is er hier iemand die ook een kindje met bronchitis en AB heeft (gehad)? Wie kan me geruststellen? Hoe lang duurt zoiets of beter gezegd wanneer gaat het over en slaat de AB aan. en wat kan dit voor in de toekomst voor gevolgen hebben? Ik heb net letterlijk staan janken boven haar bedje.. wat is het vreselijk om je kindje zo benauwd te zien! Liefs een hele bezorgde moeder...
Antibiotica slaat aan na 24-48uur, dus na 2 giften is het normaal dat je nog geen verschil merkt. Beterschap!
Hoi niet in paniek raken! Je zal echt merken dat ze na 2 dagen al een stuk beter is. Mijn dochter heeft het ook sinds ze zo'n 3 maanden is en heeft regelmatig bronchitis en oorontstekening en dus heel vaak AB kuren. Ik weet er helaas alles van en hier komt het dus ook met regelmaat terug. Ze krijgt nu binnenkort buisjes en het schijnt dat de bronchitis dan ook wat minder wordt en als ze groter worden zo wie zo. Heb je niet een puffer gekregen? Mijn dochter heeft een puffer (salbutamol) en hierdoor verwijden de longblaasjes en krijgt ze wat meer lucht en kan het slijm makkelijker weg. Ik weet dat het heel naar is en je kunt zo weinig doen. Bij haar gaat het eigenlijk altijd in combi met heel erg verkouden en oorontsteking. Ik doe haar neus met Daro ampullen zoutoplossing doorspoelen om zoveel mogelijk snot er uit te laten lopen en dat ze lucht heeft. daarnaast doe ik essentiele olie Davos of Den op haar kamertje in een geurlampje branden want dit is goed voor haar luchtwegen. Hopelijk heb je er iets aan. Sterkte met je kleintje!
het is geen bronchitis.. ze is met spoed opgenomen op de kinderafdeling ze heeft het RS virus en een saturatie van 89 %. Ligt nu aan de zuurstof Bedankt voor jullie reacties!
Heeey ukkie, hier met de kerstdagen ook in het kinder ziekenhuis gezeten onze kleine had idd ook het rs virus, schijnt heel erg te heersen Ik hoop heeeel erg dat Jasmijn snel opknapt, het is vreselijk om je kind zo benauwd te zien. Wat zul je zijn geschrokken nu ze is opgenomen vind het heel naar om dat te lezen!! Heel veel sterkte ik hoop heel erg dat jullie snel weer naar huis kunnen!!! Liefs
Oh wat erg......dat zal helemaal naar zijn om te zien! Ik wil je heel veel sterkte wensen! Hopelijk knapt de kleine wel snel op.
och schat! ik zou al reageren......... ik weet precies waar je het over hebt, doodeng om je kind zo te zien. weten ze nu al dat het het rs virus is of een vermoeden? (sneltest gedaan denk ik?) Hoe gaat het drinken? hier hetzelfde, tenminste geen rs maar zusje ervan. Na 1 week weten ze pas wat het is. we hadden al zuurstof na een lage saturatie ivm longschade dus mocht je iets willen weten pb me maar. knuffel! en beterschap voor de kleine.
Goedemorgen dames, Hier een kleine update van ons meisje; Ze is de nacht redelijk doorgekomen. Rond 3 uur werd ze wakker omdat ze haar zuurstofslang er zelf uit had getrokken.. en omdat ze heel erg veel jeuk heeft aan haar hoofd (berg, dit komt door de lage weerstand waardoor het eczeem/berg erg opvlamd). Na een knuffeltje en de speen is ze weer in slaap gevallen tot keurig half 8. Ze heeft netjes haar fles op gedronken en binnen gehouden wat al een behoorlijk verschil is met gisterenavond toen ze als een exocist haar fles er weer uit hoestte. Wel zit ze nog steeds niet op het dieptepunt van het virus. Ze krijgt nu een halve liter zuurstof per minuut en had hier gisteren keurig een saturatie van 99-100% bij, echter is dat nu nog maar 90-94 % dus de zuurstof zal zo iom de kinderarts opgehoogd worden. We hebben net een duidelijke uitleg gekregen wat het RS virus nu inhoudt en waar we nu staan in het ziektebeeld. Over dat laatste valt nog weinig te zeggen. Het enige wat we nu weten is dat ze nog steeds zieker wordt en we nog niet kunnen uitkijken naar een evt ontslag uit het zkh.. we gaan er nu ook zeker van uit dat ze hier nog wel een week ligt(tenzij er een wonder gebeurt en Jasmijn ons gaat verrassen). Verder vertelde ze dat als Jasmijn te veel uit put dus het zelf ondanks de zuurstof niet meer aan kan ze wordt overgeplaatst naar een kinder intensive care in Utrecht of Groningen om daar beademd te worden ik ben hier vreselijk van geschrokken en ook in huilen uigebarst. Ze vertelde gelukkig dat we nog lang niet op dit punt zijn maar dat we er wel rekening mee moeten houden. Of het nu werkelijk het RS virus is horen we vanmiddag. Het snot is vanmorgen opgestuurd naar het lab. Bedankt voor jullie beterschap wensen en steun.
jeetje wat vreselijk! Ik weet helaas een beetje wat het is. S.ophie heeft vorige week ook in het ziekenhuis gelegen. Zij is al 2 maanden benauwd. De ene puffer na de andere.....niets hielp. Vorige week geobserveerd en haar zuurstofgehalte was gelukkig nog boven de grens. Heel veel sterkte meid! Ik heb gehoord dat kindjes met rs virus vaak een week in het zh liggen.
Och arm kind! Veel sterkte meid! Wat betreft het spugen als de exorcist. Dat hadden wij hier ook met het rs virus. Zo'n naar gezicht als het met hoesten een hele fles eruit komt en alles drijfnat is. Hoop dat je meisje er snel weer bovenop is! Meestal als ze in het zkh komen met dit virus, liggen ze er wel minstens een week.
poeh heftig hoor. Heel erg veel beterschap gewenst. Hopelijk komt ze er gauw weer bovenop en hoeft ze niet naar de IC.
Goedemorgen. Gisteren is idd met een snel test het RS virus vast gesteld. Ze hebben een proef verneveling gedaan en dat blijkt te helpen want; het gaat de goede kant op! Ze hebben om 5 uur haar zuurstof gestopt! Ze moeten nog wel aankijken hoe dat gaat maar dat is iets! Ze begint nu ook meer te hoesten en geeft nu ook slijm op. Dat betekend dat het ws door het vernevelen los komt. Ze heeft vannacht ook heerlijk doorgeslapen! Ik ben zo blij. Wel is haar adem frequentie nog veel te hoog dus we zijn er nog niet maar het lijkt erop dat we de ergste piep hebben gehad! Mijn kleine sterkte beertje! Bedankt voor jullie lieve reacties!