Zijn er hier mensen die hun open trap wel eens dicht hebben laten maken? Inclusief afwerking (in ons geval verf, maar geen vloerbedekking en geen halve maantjes op de treden). Ik krijg de komende tijd wat aannemers over de vloer - maar ik zou zo graag een indicatie willen of het wel redelijk is wat er gevraagd wordt. We hebben 13 treden (per trap) die dicht moeten. Ik ben benieuwd! En: ben je er blij mee? Scheelt het echt veel geluid en tocht en stof? Want dat is mijn reden om het te doen.
Wij hebben het zelf gedaan. Waren 50,- kwijt voor hout. Onze trap staat in de woonkamer en onder de trap is de speelgoedhoek voor de kids. En ja, het scheelt enorm veel stof onder te trap Dat was voor ons de reden om het te doen.
tja,...wij zijn niet zo handig. En mijn man heeft daar never nooit tijd voor, dan duurt het nog eens 7 jaar (zo lang wonen we er al).
Zou ie misschien een foto willen maken hoe het er nu uit ziet? Wij hebben ook de trap in de huiskamer en ik word helemaal gek van het stof maar weet niet hoe het eruit zal zien als hij dicht is.. Mag ook in een pb hoor als je dat fijner vindt
oh ja! Ik zou ook graag een foto willen Ik heb een trap met een draai erin. Ben wel een beetje bang voor een 'dode' hoek.
Mijn broer heeft het zelf gedaan en het scheelt in stof/geluid en op je energierekening. Warmte trekt naar boven en zo blijft die in de huiskamer hangen.
Wij hebben het ook zelf gedaan....heeft een paar tientjes aan hout gekost, verder niets. Trap hadden we al eerder bekleed en die bekleding konden we gewoon opnieuw leggen. Onze trap staat in de gang dus het was niet voor de warmte maar wel voor meer 'stevigheid': de trap voelt nu veel robuuster en kraakt ook veel minder. Het ziet er ook veel netter uit. Ik ben er blij mee.