Baby 5,5 maand slaapt heel lang uit

Discussion in 'Baby en dreumes' started by xNadine, Dec 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xNadine

xNadine Actief lid

Jul 27, 2016
    383
    39
    28
    Hoi dames! Mijn zoontje slaapt overdag alleen maar hazeslaapjes, rond 12 uur 3 kwartier en rond 15:00 hooguit een uurtje. Rond 20:00 uur krijgt hij zijn laatste flesje en dan gaat hij om 21:00 slapen.

Hij slaapt ook al door met hooguit 3 keer dat hij even jammert om zijn speentje. Het is wel zo dat hij echt vreselijk lang uitslaapt, tot 10:00 :$ ik weet niet zo goed of dit normaal en gezond gedrag is want hij kan snachts dus 14 uur zonder voeding..

Moet ik hem wakker gaan maken smorgens? En zou zijn lange uitslapen de reden zijn dat hij overdag zo slecht slaapt? Moet ik hier een ander ritme in aanbrengen en zoja, hoe? Hij krijgt om 10:10, 13:30, 17:00 en 20:00 een fles, daarnaast eet hij 100 gram fruit en 120 gram groente en drinkt hij daar water bij.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Denk dat je er niet zoveel aan hoeft te veranderen, als het ook in jullie ritme past. Wel denk ik dat hij inderdaad daarom overdag weinig slaapt. In totaal komt hij toch op 16 uur en dat is netjes.
    Wil je dat hij overdag wat meer gaat slapen, dan zou ik 'm tussen 7.00-8.00 wakker maken en dan rond 9.00 weer naar bed doen voor een uurtje of 2 bijvoorbeeld. En dat later in de middag nog 1 of 2x afhankelijk van hoe lang hij slaapt.
    Maar ja, als mijn kind tot 10.00 zou slapen, hoor je mij niet klagen, heerlijk uitslapen!
    Hier heeft hij ook met periodes tot 9.00 geslapen en soms wat uitschieters, als ze verder overdag alert zijn en voldoende flessen e.d. binnen krijgen lijkt het me prima.
    Overigens kwam hij hier op die leeftijd nog wel voor een nachtvoeding.

Share This Page