Ik ben aan het eind van de middag met ons zoontje bij de huisarts geweest en nu heeft hij een bronchitis, we hebben hiervoor antibiotica gekregen. Heeft iemand nog tips om het hem gemakkelijker te maken? Hij hoest veel, heeft een schorre stem en klinkt wat kortademig, niet benauwd maar zwaar ademen. Hij wil niet gaan slapen en is al dagen 2-3 uur bezig om in slaap te komen en huilt daarbij veel, ik heb hem nu gelijk een paracetamol gegeven, maar weet iemand hoe ik het hem gemakkelijker kan maken met slapen, dat huilen is natuurlijk helemala niet prettig met een schorre stem. Wie heeft er ervaring en tips?
Het hoofdeinde van het bedje kun je wat hoger zetten. Dat ligt wat prettiger. Evt wat luuf smeren op het borstje. Samen met je zoontje in de badkamer zitten en laat alle kranen maar stromen met heet water. Dan krijg je een stoomeffect. Hou hem lekker tegen je aan, dan wordt hij wellicht ook wat rustiger. Toen mijn zoontje zo ziek was heb ik hem bij me genomen in bed. Toen viel hij zo in slaap. Sterkte!!
sterkte meis... is nooit leuk... hier is ie inmiddels 4.. alle trucs al geprobeerd... hoofdeind omhoog, douchen voor het slapen gaan, bakje water aan de verwarming (voor vochtige lucht), luuf smeren, flesje drinken in bed erbij... het meeste werkt maar tijdelijk of een klein beetje.. hopelijk slaat de AB snel aan..
Hier ook ervaring ermee, helaas Luuf Hoofdeind omhoog stomen neusspray (zoutoplossing) Thijmsiroop voor verzachten van de keel Liefde en aandacht en geduld
Hoe is de nacht gegaan? Heeft hij wel eens eerder antibiotica gehad? Mijn zoon is er namelijk enorm van aan de diarree gegaan. Dan weet je wat je kan verwachten...
Dank jullie voor de tips, meeste ervan had ik al geprobeerd, in slaap vallen ging redelijk ben erbij gebleven duurde dit keer maar een uur.. Vannacht wel heel veel gehoest, hoor van veel mensen heeft hij geen pufje gekregen? Ik krijg de ab er nauwelijks in hij vind het smerig en laat het weer uit z'n mond lopen, kijk dat vandaag nog even aan. Hij oogt gelukkig niet heel erg ziek. Romy dank je, idd eerste x ab zal genoeg luiers inslaan.
Mijn zoontje heeft ook een lichte vorm van bronchitis. En wij hebben wel een pufje gekregen. Ook ab, maar dit hielp helemaal niet. Het pufje was in het begin erg lastig omdat hij het doodeng vond, maar nu vind hij het erg leuk. Ik moet het gewoon de hele winter gebruiken, zolang hij rochelt en piept. Helaas hoort het gewoon bij hem, het rochelen gaat gewoon niet weg, maar het is wel wat losser geworden. Hij hoest minder, dat wel, maar blijft wel piepen. Nu slaapt hij er wel beter om.. Ik zou vragen of je ook niet een pufje mag gebruiken... Succes!
Ons meisje heeft waarschijnelijk ook bronchitus en als ze verkouden is is ze altijd erg roggelig en veel hoesten en waarschijnelijk krijgt ze binnenkort flixocide die ze dan in moet nemen met een babyinhalater (is ze al gewend, want ze heeft ook ventolin hier thuis staan) als de R in de maand zit. Ja dat hoesten dat kan zij ook heel goed en hebben ons ook al afgevraagd wat we daar nou tegen kunnen doen, maar niemand weet daar een goed middel tegen. Ja dat hoesten is goed zegt de HA, maar het gaat soms door merg en been en vinden het zo sneu voor haar. Hier ook al standaard luuf en bedje omhoog en neusje open houden..... maar nou heeft ons meisje vorige week ook 3 koortstuipen gehad op een dag (heb ik een topic over gemaakt) en met die verkoudheid en een zeer oortje was ze er goed ziek van, maar nu is ze weer zichzelf en de verkoudheid is ook over. Komt misschien doordat ze ook ab heeft gekregen al was die voor een bacterie in haar longetjes. Sterkte en succes en hoop dat je iets vind voor hem waarmee je hem die bronchitus minder maakt.
Nou hij heeft net zijn antibiotica redelijk op maar z'n temp stijgt, hij heeft 37.8, ben bang dat hij weer opnieuw koorts krijgt want dat lijkt me niet goed.
De ab doet niets tegen de koorts. Hier ook nog twee dagen koorts gehad na het hoogtepunt (41 graden). Even goed in de gaten houden, vertrouw je het niet dan de ha bellen of hap.
We zijn klaar met de antibiotica en het begint weer van voor af aan, weer hoesten en verkouden. Mijn man gaat zo maar weer met hem naar de huisarts toe. Wat zou er kunnen zijn?