hallo allemaal Mijn kleine is nu 6 maanden en hij wil maar niet slapen terwijl hij zo moe is. Hij heeft vandaag in totaal 2 uur geslapen. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Heb m in bad gedaan en gemasseerd, maar ondanks dat slaapt ie niet. Ben zelf doodop, heb onlangs miskraam gehad en heb nog krampen ed. en artsen weten niet wat ik heb en daarnaast val ik overdag elke keer bijna flauw. Hij moet slapen want ik heb ook rust nodig. Hellup! Groetjes
Jeetje meid, dat is erg vervelend! Mijn kleintje is pas 2 maanden, maar ik merk wel, wanneer ik de meeste rust nodig hebt is hij onrustig... Ze voelen dat denk ik... Kan je hem niet een nachtje bij oma laten slapen? Zodat jij ff je rust kan nemen? Misschien voelt hij zich niet lekker..? Konden ze maar praten hè ! Enne... sterkte met de miskraam, lijkt me verschrikkelijk ! -x-
Ik denk ook de sprong, maar wat kan ik nog meer verwachten? Uiteindelijk heeft ie wel geslapen, nadat z'n vader een tijdje naast zijn bed heeft gestaan. En werd pas om 9 uur vanochtend wakker! Zo moe was hij dus. Hoop niet dat het zo elke nacht moet, want dat wordt een drama.
Als je hem na een duidelijk bedritueel alleen in bed laat, en laat huilen. Dan gaan kijken na 5 minuten, aai over de bol en welterusten zeggen, kamer weer uit. Daarna ga je na 10 minuten nog een keer, zelfde ritueel, daarna na 15 minuten nog een keer. Dus je blijft gaan, maar de tijd ertussen wordt steeds langer. Die van ons, nu inmiddels 15 maanden en slaapt sinds hij 6 maanden was hele nachten door, heeft de eerste paar keer 15 minuten gehuild en daarna viel hij als een blok in slaap. Misschien helpt het. Het is wel even moeilijk, zo'n huilend kindje alleen laten, maar uiteindelijk moeten ze ook 'leren slapen', net zoals leren eten, lopen, praten etc. Bij die van ons hielp het perfect en hebben we bijna geen huilnachten/avonden gehad, hopelijk werkt het bij jullie ook. Is natuurlijk erg afhankelijk van het kind. Wij wilden niet eeuwig durende aai over bol en slaaprituelen invoeren, want zoals je zelf al zegt, dat wordt een drama. Misschien zijn wij wel hard, maar het werkt uitstekend. Kleine wist heel goed waar hij aan toe was, en was op dat moment nog jonger dan die jullie zoon nu. Succes!