Ik heb afgelopen woensdag mijn eisprong gehad. Voorheen steeg mijn temp zonder extra medicatie na een eisprong altijd van 36,8 naar 37,2. In de vorige cyclus kreeg ik alleen Utrogestan en steeg de temp van 36,8 naar 37,4 en bleef dit ook zo tot ik ongesteld werd. Normaal is mijn luteale fase veel te kort maar in de vorige cyclus was die netjes 15 dagen. Nu heb ik weer Utrogestan, en voor de eisprong 10.000IE pregnyl gespoten en moet ik nog 2 x 5000 spuiten, waarvan ik eergisteren al 1x 5000 heb gespoten en komt mijn temp tot nu toe niet hoger dan 37,1! Hoe kan dit? volgens mijn gyn zou het gele lichaam juist een opdonder moeten krijgen door de pregnyl.. Heb ik geen eisprong gehad? Ik snap er niks van!
hoi milla ik heb geen ervaring met pregnyl of utrogestan na de eisprong. ik krijg enkel Pregnyl (5000E - vroeger 10000 - maar volgens mn gyn is in recent onderzoek bewezen dat 5000 en 10000 hetzelfde effect hebben) om de eisprong op gang te brengen. bij mij is het telkens zo dat mn temp de eerste drie à vier dagen na de eisprong niet zo sterk stijgt. pas vanaf dag vier à vijf gaatie echt omhoog. ik heb 1 keer geen eisprong gehad ondanks de pregnyl maar dat zorgde niet voor een verschil in temp na de eisprong. ik denk dus niet dat tempen een methode is waarbij je heel zeker kunt weten of je goede eisprong hebt gehad (zeker niet na inname van medicatie). zelf krijg ik vanaf nu een bloedafname negen dagen na de eisprong om dat te checken (ik heb begrepen dat de progesteron dan op zn hoogst staat). succes! mirza
@ Mirza Bedankt voor je antwoord, het probleem is alleen dat de utrogestan (=progesteron) ook zorgt voor tempstijging, dus kan zijn dat er toch geen eisprong is geweest. Ik temp al dik anderhalf jaar en het is tot nu toe altijd heel acuraat geweest. Ik heb ook progesteron testen gehad en deze hangen precies samen met de temp, voor mij voldoende betrouwbaar, ik begrijp alleen de lage stijging nu niet. Ik hoop dat jij gelijk hebt en dat de temp de 5e dag nog doorstijgt, ondanks dat ik al 4 dagen utrogestan = progesteron + extra pregnyl in de lf gebruik.
hoi milla mss zou het geen slecht idee zijn om een echo te vragen bij je gyn. dan ben je meteen van de slopende onzekerheid verlost! veel goede moed! mirza