baby 4 maand fruithapje en dunne ontlasting

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door michelle77, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michelle77

michelle77 Actief lid

10 jul 2009
    321
    0
    0
    hallo,

onze dochter heeft ha 1 voeding omdat ze eczeem gevoelig is. Ze sliep de afgelopen 2 maanden eigenlijk al hele nachten door. De laaste weken kwam ze steeds eerder en ik merkte dat ze aan bijvoeding toe was. Nu hebben we eerst 2 eetlepels rijstebloem geprobeert maar daar kreeg ze de volgende dag enorme uitslag van en zijn we dus direct mee gestopt. Afgelopen zaterdag was ze 4 maanden en hebben we dus een fruithap banaan geprobeert. Ze vond het heerlijk en geen uitslag. Echter heeft ze sinds die tijd ( nu 2 dagen) alleen maar dunne gele ontlasting met stukjes (sorry!). Wat kan ik nu het beste doen? Ze zit al aan haar max met 5 flessen van 200ml. Moet ik het nog een tijdje aankijken of iets anders proberen? Fruithapje dat we proberen is banaan van olvarit. De flessen zijn iedere keer leeg en na de tijd is ze nog boos dat de fles op is.

groet michelle

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Michelle,

De ontlasting van je dochter kan inderdaad veranderen als je gaat beginnen met vaste voeding. Het is fijn om het rustig op te bouwen, om 1 soort minstens een dag of 3 in toenemende hoeveelheid te geven. Pas als de ene smaak goed gaat een ander smaakje proberen. Ook de hoeveelheid kan je heel langzaam verhogen. Wanneer de darmen gewend zijn aan vaste voeding zal de ontlasting normaliseren. Mochten de ontlasting waterdun worden dan kan je beter even stoppen met het geven van vaste voeding.

Groetjes Linda

3. michelle77

michelle77 Actief lid

10 jul 2009
    321
    0
    0
    Dag Linda,

de ontlasting is inderdaad waterdun en we zijn nu dus even gestopt totdat de ontlasting weer normaal is. Ik denk dat we teveel in 1 keer hebben gegeven. Wanneer we de volgende keer weer starten beginnen we eerst maar eens met 1 of 2 lepeltjes en dan inderdaad opbouwend. Bedankt voor je advies!

groet Sylvana

Deel Deze Pagina