Vanaf wanneer ook weer melkproducten

Discussie in 'Voeding' gestart door Sann, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Vanaf wanneer mag ik nou ook weer dingen als yoghurt, kwark en vla gaan geven? Ik vind die toetjes van opvolgmelk gemaakt echt belachelijk duur. Ik kan het me niet meer herinneren hoe het nou ook weer zat.

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Toen Ayla echt met het avondeten mee ging eten (was zo rond de 8 maanden meen ik) ben ik een toetje gaan introduceren. En dan gewoon yoghurt. Ik heb echt nog nooit toetjes gemaakt van opvolgmelk gegeven.

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben rond de 8 a 9 maanden begonnen. Met volle yoghurt, echt geen speciale opvolgtoetjes, vaak zijn die ook mierzoet. De volle yoghurt beviel prima hier.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

yoghurt en kwark = 6 maanden

gewone melk = (advies) 12 maanden (maar wordt ook vaak 9 maanden gehanteerd. Ik gebruik zelf 12 maanden)

Ik ben zelf pas toetjes gaan geven toen er goed gegeten werd en dat was met ongeveer 8,5 - 9 maanden. Wij geven volle Franse kwark of volle yoghurt (soms met een beetje diksap voor de afwisseling). Een enkele keer hebben we hier andersoortige zuiveltoetjes (geen vla.. daar zit naar mijn idee te veel suiker in voor een baby en mijn zoontje krijgt dit als extra lekkere traktatie)

Deel Deze Pagina