Hebben we hier culinaire wonders? Ik ben een beetje op de bio-tour en heb vandaag mijn 1e biologisch groentenpakket opgehaald. Afgelopen week netjes een mailtje gehad met de inhoud, maar dat bleek over het pakket van vorige week te gaan... Ik heb dus nu: andijvie (makkelijk, morgen lekker een stamppotje). Bietjes, ook prima. Krulsla, helder. Pompoen, wordt een lekker soepje. Maar... Bietenblad! Het bestaat! En ik wist het niet... Iemand een receptideetje? :-D
Bietenblad schijn je hetzelfde te kunnen bereiden als spinazie, maar ik heb er nog nooit mee gekookt.
Steeltjes bakken met ui en knoflook daarna het blad kort mee bakken/wokken, je kan het dan verder bereiden als stamppot bijvoorbeeld. Wij hebben het regel matig in ons groente pakket. Ook kun je ee gewoon stamppot van maken.
Bedoel je snijbiet? Zo noemen wij dat. Eten dat elk jaar uit eigen tuin. Zijn heerlijke recepten van. Ik maak er nog wel eens hartige taart mee. Gewoon te googlen. Zeker aan te raden. Recept met stamppot is ook lekker, ik doe het vaak met gebakken champignons en ui, en dan nog rauwe paprika er door. Echt heerlijk. Spekjes kan ook, maar wij mijden varkensvlees zo veel mogelijk.
Het is inderdaad snijbiet. Ik ga het eens uitproberen, zie al lekkere dingen voorbijkomen. @Annamama: doe je het dan rauw door de stamp? Of eerst even koken/wokken? @MamaOktober13: klinkt goed! Dat gaat hem worden!