Ik kreeg vandaag een proefmonster Bambix Melkpap appel. Voor baby's vanaf 6 maanden. Mn dochter (net 2) vond dit wel interessant en wilde het wel proeven. Dus ik bordje pap gemaakt en haar een hapje gegeven... spuugt ze uit: niet lekker mama! Ik neem zelf een hap en weet niet wat ik proef: ZOETTE TROEP!!! Zit gewoon bomvol suiker! En dan is dat voor kindjes vanaf 6 maanden! Hier kan ik echt boos om worden! Wat een vergif! Je geeft een kind van 6 maanden toch geen suiker!! (EDIT: en een kind van 2 geef ik dat ook niet) Als ik eens goed kijk wat er verder in zit wordt ik daar echt droevig van. Zijn er echt moeders die deze zooi in hun kind stoppen?
Hier niet in elk geval! Ik vind het ook belachelijk, helemaal onder de 1 jaar en absoluut niet nodig. Ze krijgt hier dan ook geen koekjes met toegevoegd suiker. Alleen fruit waar dus fruitsuikers in zitten. Verder rijstwafeltjes, water en thee te drinken. En onbeperkt bv.
yep! heb het wel is gegeven toen ze helemaal niks anders wilde... maar niet gekeken op het etiket wat er allemaal in zit, doe ik nooit eigenlijk. Ga er altijd van uit (beetje naïef als ik het zo lees) dat als het geschikt is voor kindjes van 6 maanden... ik het wel kan geven aan mijn dochter van 8 maanden!
Nou dan ben ik een hele slechte moeder, thanx! Ja, ik heb ook dat proefmonster aan mijn zoontje gegeven, hij heeft er van gesmuld (ja, logisch, voordat iedereen over me heen valt). Daarna was het op en zijn we overgestapt op de gewone fijne granen pap zonder suiker, dus zo erg was het helemaal niet. Nu krijgt ie ook helemaal niet zoveel suiker. En ookal vind ik het ook niet nodig dat er zoveel zoetigheid in die pap zit, laten we nou niet doen alsof het halve kindermishandeling is
suiker is geen gif hoor... je kunt het ook overdrijven. Geef het lekker niet en laat andere mensen lekker hun eigen ding doen. Wel een beetje dom trouwens om iets aan je kind te geven zonder dat je weet wat er in zit... vind je ook niet?
Daar heb je wel gelijk in, ik was me er wél bewust van hoor, dat het wrs. zoet zou zijn! Dus ik ben dubbel schuldig in de ogen van TS
ik heb het mijn zoontje ook gewoon gegeven, vond het zelf ook wel lekker smaken haha! en eigenlijk niet eens zo zoet.. Heb nu ook die pap gekocht en mijn zoontje vind het erg lekker!
nou ja vergif vind ik wel ver gaan. Mijn dochter kreeg ook weinig suiker, maar ik heb ook wel eens een proefpakje gehad en ze at het met smaak op en dat lijkt mij nu ook geen wereldramp. Verder normale granen pap van bambix.
Eens met Tulip. Zout is schadelijker dan suiker hoor, het is wel babyvoeding al geef je liever minder suiker uiteraard.
Dit is ook de reden waarom ik altijd allerlei produkten eerst zelf proef voor ik het aan mijn dochter geef. Vergif is wat overdreven maar ik koop dit soort dingen dus ook nooit.
Dames, ik ben gewoon verbolgen over het feit dat er van de 100 gram 48,1 gram suiker in zit! Dat is dus bijna de helft! En suiker hebben we gewoon niet nodig! Natuurlijk is het lekker. Ik ben ook een snoepkont, maar het is zo ongezond. Het levert je ook niets op, behalve kort durende energie. Maar om een babypapje vanaf 6 maanden voor de helft te vullen met suiker? Dat vind eigenlijk bijna wel kindermishandeling, nu je die term zo gebruikt... Dat doet de fabrikant toch ook alleen maar om baby's al heel erg van zoet te laten houden zodat ze later ook allemaal en masse aan de zoete troep gaan? Precies hetzelfde met zout, maar daar lijkt men nu meer van doordrongen gelukkig! Suiker is geen vergif waar je direct aan dood gaat, dat weet ik ook wel. Maar het heeft wel andere eigenschappen waar je minder leuke dingen van krijgt en dan is dat minder leuk nog een understatement! "Op deze manier kan suiker dus bijdragen tot de ontwikkeling van tumoren. Anders gezegd: hoe meer suiker we eten, des te groter ons risico op kanker. De enorme stijging van onze consumptie van geraffineerde suiker is ongetwijfeld een verklaring voor de huidige kankerepidemie!" Daarom dat ik me er boos over maak dat ze dit soort producten op de markt brengen!
Omdat? Ik lees nooit de ingredienten, ook niet voor mezelf. Ik weet ongeveer welke producten goed voor mensen zijn en welke niet. Ga niet het etiket van de liga, melkpoeder etc lezen.... Als ergens suiker staat weet ik niet of het suiker suiker is, of fruitsuiker of... Iedereen heeft zijn eigen ding en doet het op zijn eigen manier
Neem je dan voortaan voor om heel goed de verpakking te lezen want heel veel moeders weten dit al lang (zoals ik.. en ik geef dit soort dingen niet en daar hoeft niet eerst mijn zoontje van 2 het voor te proeven). Geef vooral het goeie voorbeeld en maak je niet zo druk over wat de wereld om je heen doet. Jij hebt toch een keuze? Dan koop je het niet. Je gaat ook geen campagne voor tegen chips, chocolademelk, etc etc? Relax @Haasje.. als je suiker zo'n ellende vindt dan lees je eerst de ingredienten. En het is heel makkelijk om geraffineerde suikers te herkennen op verpakkingen. Kijk goed wat je koopt en eet dan hoeft niemand zo verbolgen te zijn over wat er te koop is... dan maak je namelijk gewoon zelf een afgewogen keuze Enne.. geraffineerde suiker smaakt (bijna) hetzelfde als fruitsuiker als ze veel fruitsuikers eten dan raken ze net zo gewend aan al die zoete spullen..
lieve hemel ik dacht dat er heel wat aan de hand was. kijk van tevoren gewoon wat erin zit. bevalt het je niet dan geef je het niet. bevalt het je wel. lekkerrgeven. dacht minstens dat er een dooie rat inzat ofzo
Hier krijgt mijn zoontje elke ochtend appeltjespap en s'avonds pyjamapapje. Hij wil niks anders en moet toch aan zn vocht/melk komen. Ik maak me er niet druk om hoor. Wij eten toch ook suiker?? Vind het overdreven maar dat is mijn mening!
Natuurlijk ten wij ook weleens suiker, maar als ik elke morgen en elke avond een pap/maaltijd zou eten met 50% suiker zou ik echt dichtgroeien. De hele dag suiker in thee en koffie en zoete dranken is gewoon niet normaal maar veel mensen weten niet beter omdat dat al vanaf jongs af aan gedaan word. Je lichaam went aan zoveel suiker en het is bekend dat voedingsgewoonten al vanaf jonge leeftijd ontwikkelen. Zelf heb ik grote moeite met gewichtbeheersing en wil zoveel mogelijk proberen te voorkomen dat mijn dochter aan suikers etc went. Als je altijd maar zoet eet proef je ook de pure naturlijke smaken van producten niet meer... Ieder moet doen wat hij zelf wil en ik kan me voorstellen dat go4baby hier van is geschrokken. Cygnet: er is geen campagne tegen chips en andere ongezonde producten, maar wel een "ik kies bewust" keurmerk... dat is ook niet voor niks. Het gaat er niet om dat het nooit zou mogen, maar dat TS het misleidend vind denk ik.
Mijn dochter krijgt ook af en toe die bambix, maar ook granenpap, vind het wel belangrijk om verschillende smaken aan te bieden en als dat af en toe iets zoets is vind ik dat geen ramp, als het maar geen snoep is.