Brood baby 7 mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door Mammie87, 10 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Sinds ongeveer 3 weken krijgt mijn zoontje tussen de middag een boterham met boter. Lichtbruin brood. Inmiddels eet hij makkelijk al het zachte op. Korstje vindt hij geweldig, ik een beetje eng omdat hij dat hele ding in zijn mond stopt en het vervolgens teveel is (krijgt hij nooit weggekauwd). Kan ik het weer uit zijn mond vissen omdat hij zich bijna verslikt. Maargoed. Mijn vragen:

1. Wanneer zijn jullie overstapt op ander brood en wat voor soort? Zijn er broodsoorten die echt niet slim zijn rond deze leeftijd? Wit heeft geloof ik weinig voedingsstoffen, dus weinig toegevoegde waarde. Toch?
    2. Tot nu toe krijgt hij alleen boter op zijn brood. Vanaf wanneer zijn jullie beleg gaan gebruiken en wat precies?

2. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    onze jongste is nu 7,5 maand. Ze krijgt al vanaf het begin volkorenbrood. Ik hoorde wel dat dat soms problemen kan geven bij kindjes, omdat het redelijk zwaar te verteren is en sommige darmpjes dat nog niet zo goed aan kunnen. Maar hier dus geen probleem. Wit zou ik idd niet doen, misschien dat speciale blue band brood wel.

Beleg hebben we er ook al vanaf het begin op gedaan. Is zo saai, dat kale brood ;). Wat we hier er onder andere op hebben gedaan is; boter, smeerkaas, leverpastei, beetje fruithap. En dan lekker dun uitgesmeerd dat ze toch de smaak binnen krijgen.
    Wat ook kan is groentespread, appelstroop oid.

3. Beau floor

12 jun 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van 7 maanden krijgt tarwebrood met boter en jam of smeerkaas. Rest heb ik nog niet geprobeerd.

4. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter krijgt ook lichtbruin brood. Meestal met een beetje boter, soms met smeerkaas of jam o.i.d. Korstjes vindt zij spannend en ik eng...

5. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tot een jaar lichtbruin en daarna pas volkoren gaan introduceren. Kunnen ze heel erge krampjes van krijgen. En wit beood vind ik zelf geen brood.

Je hoeft niet bang te zijn voor korsjes, die vallen makkelijk uitelkaar. En ze spuggen het gewoon ook uit hoor als het te veel wordt. Gewoon laten. Kokhalse geluid hoort erbij. Het wordt pas ernstig als ze verkleuren en geen geluid maken.

Vanaf 8 maanden beleg op gaan doen naast boter, en dan vooral appelstroop en af en toe jam en kaas.

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier vanaf het begin volkoren gegeven eerst met niets toen met boter en daarna afwisselend in elk geval aan het begin smeerbaar dus geprakt fruit, appelstroop, jam, groentespread etc. Maar nog steeds ook wel alleen boter op broos. Vind ze enorm lekker!

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Vanaf 7 maanden broodkorstje gegeven. Nu hij 8 maanden is krijgt hij een hele boterham met roomboter (ongezouten). Nog niet overnagedacht eigenlijk wanneer hij ander beleg krijgt...

8. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Bedankt voor jullie reacties! Het wisselt best wel dus.

Ik ben nogal voorzichtig (misschien te) met zout en suiker. Smeerkaas en jam zijn voor mij zoiets waarover ik dan twijfel. Smeerpathé vind ik zo'n afvalvlees dat ik twijfel of ik dat nu al wil geven (ondanks dat ik het lekker vind ;)). Appelstroop van Zonnatura geprobeerd, maar meneer is niet zo van zure smaken en dit was voor hem dus wat te heftig. Probeer het over een tijdje nog een keer.

Misschien moet ik maar over die zout en suiker drempel heen gaan stappen. Heb nog zo in mijn hoofd dat hij zulke dingen niet mag, dat ik het moeilijk vind om los te laten.

9. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik zou ook zeker geen zout en suiker geven hoor. Zeker niet aan een baby van 7 maanden. Een boterham met boter is op die leeftijd voldoende. Ze zijn nog zo jong en moeten nog zoveel ontdekken. Dat hoeft niet allemaal in een keer.

10. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier pas vanaf 12 maanden kipfilet en smeerkaas!
    En sinds 14 maanden af en toe jam.
    Voorheen gewoon wat boter, en dat eet hij nu nog af en toe.

Wat ik wel eens deed en doe ik nog steeds wat geprakte banaan, dat vind hij ook heerlijk.

11. Koon

Koon Niet meer actief

Ja, banaan idd. Of avocado.
    Hier ook gewoon ongezouten roomboter voorlopig.

12. blondine01

blondine01 Niet meer actief

Vanaf begin volkorenbrood.
    Altijd margarine erop, iets later ook pindakaas kipfilet zalm boterhamworst etc. Na 12 maanden ook chocopasta

13. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    'Eigen' jam is ook lekker; beetje gepureerd fruit zonder toevoegingen. Vindt mevrouw erg fijn!

Deel Deze Pagina