Sinds twee weken wonen we in onze nieuwe woning. De muren hebben we laten stucen en in het kamertje van onze zoon is onder stucverf latex gedaan omdat de vorige bewoners daar lelijke muurschilderingen hadden geplaatst. Nu horen wij deze week van twee personen dat ons huis naar wiet ruikt. Een van hen was iemand van de woningstichting en die vroeg dus of we wiet aan het kweken zijn. Nou ik schrok me dood maar dacht er verder niet bij na, maar nu vandaag iemand anders er ook over begon maak ik me toch best zorgen. We weten zeker dat het de muurverf is die zo ruikt en die geur is het sterkst in de kamer van mijn zoon. Ben zo bang dat die lucht schadelijk is voor hem. Ook doet hij sinds we hier wonen heel vreemd. Nou vreemd hij slaapt zoveel. Als hij om 8 uur wakker is leg ik hem 12 uur in bed voor zijn middagdutje. Normaal slaapt hij dan hooguit 2 uur, maar sinds we hier wonen tot half 5. Zijn middagdutje is hier dus minimaal 4 uur. En normaal als je zijn kamer binnenkomt is hij direct klaarwakker. Hier doet hij eventjes zijn ogen open en valt gelijk weer in slaap. Deze week heeft hij twee dagwen bij mijn ouders geslapen en was hij ook rond twee uur wakker, dus zoals normaal. Eerst dacht ik dus dat hij zijn nieuwe bed gweoon heerlijk vind maar nu vraag ik me af of het soms aan die wietgeur ligt in zijn kamwr. Misschien doet het toch wat met hem. Sorry voor dit lang verhaal maar ik maak me vreselijk zorgen om mijn kind. Ik wil graag iemand inschakelen die kan meten of er schadelijke stoffen in huis zijn, een toxicoloog ofzo, mAar waar vind je die?? En denken jullie dat dat lang slapen met die lucht te makewn kan hebben??
Trouwens dat hij stiekem op zijn kamer wiet rookt, stoned is en daarom zoveel slaapt is onwaarschijnlijk, want hij is niet eens twee. Pfff het is al 4 uur en nog geen oog dicht gedaan. Maak me echt vreselijk zorgen
ik heb hier niet echt verstand van hooor.. maar zou het kunnen zijn dat daar in dat kamertje altijd wiet heeft gestaan bij vorige bewoners. dat je het nu "nat"gemaakt heb met die latex . misschien is die wiet geur wel in de muur getrokken?? Je kan in ieder geval bij de hornbach en denk ook bij andere bouwmarkten een lucht zuiverings apparaat halen. daar kan je zelf met druppeltjes ook nog een geurtje aan toe voegen. misschien een idee om dat in het kamertje te zetten tijdelijk? Je heb ze van goedkoop tot duur. Mijn moeder heeft er ene voor de geur van de hond. En dat ruik je totaal niet meer als je binnen komt.
Ik denk niet dat je zoontje stoned wordt van de geur. Dan moet het toch echt wel rook zijn denk ik. Anders konden wietgebruikers ook wel een paar dagen met 1 stickie doen.. Maar ik zou gewoon de woningstichting bellen en daar het verhaal neerleggen. Omdat ze het zelf ook al roken en dan daar maar vragen wat je er mee moet. Vooral omdat de geur het ergst is bij je zoon op de kamer. Ik zou namelijk die geur wel uit huis willen hebben, anders lijken jullie ook net van die ouders die lekker wiet roken op je zoons kamer. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat dan gaan denken, zonder verder te vragen. Ik zou niet zelf gaan prutsen, want wiet is toch een sterke lucht die je echt niet zomaar weg krijgt. Dus ik zou de woningstichting voor de kosten laten opdraaien, mochten die er komen. Gr. Carlien
Nee vorige bewoners waren erg nette ouders en ze hadden een tweeling die ook in die kinderkamer sliepen. Ik geloof niet dat ze op de kamer van hun tweeling een wietplantage gaan bouwen . Ik wil wel alles proberen om die lucht weg te krijgen en misschien gaat die ook wel weg in de loop van de tijd maar het meest maak ik me zorgen of die lucht wellicht schadelijk is voor ons. Ik ga zo rivm bellen want zij hebben mensen die gevaarlijke stoffen kunnen meten. Ik hoop zo dat ze hier langs willen komen daarvoor.
Wonen jullie in een rijtjes huis of 2 onder 1 kap woning? Bij een vriendin van mij rook je namelijk de wiet geur door de muur heen, de buurman rookte een aantal joints per dag, en ze werden er ook sloom van zeiden ze! Dus wtb je zoontje kan dat dus echt wel.. Mee roken zeg maar of hebben jullie ooit eens gedacht aan de politieagenten die een wierhok schoon moeten halen? Die moeten ook om de zoveel tijd eruit omdat ze het beginnen te voelen..
Ja maar als het van dat stukwerk komt, waar we zeker van zijn, dan valt er niks schoon te maken. Ik denk dat we opnieuw moeten verfen ofzo om de geur weg te krijgen
Dit verhaal is heel herkenbaar. Wij hebben onze zolder een maand geleden laten gladstuccen en daarna geverfd. Overdag ruikt het gewoon lekker fris, maar nu het weer wat warmer is en ik 's avonds op de zolderkamer kom, ruikt het er ook naar wiet. Ik verdacht onze buren ervan, omdat zij af en toe een jointje roken, maar ik denk dat het door het stucwerk tegen de gipsplaten komt...
Dat kan idd ook nog dat het van de buren komt en dan kan het wel schadelijk zijn. En normaal ruikt stukwerk niet naar wiet en dan helpt opnieuw verfen ook niet. Mijn man heeft als vakantiebaantje ook is bij de vuilnis gewerkt en mocht ie ook een keer mee om zo'n wiethuis leeg te halen. Daar worden zelfs volwassen mannen die normaal niet roken gewoon beroerd van. Wat heb je voor buren dan? Ook een gezin of jonge mensen? Voordat je kosten gaat maken zou ik het in ieder geval is door iemand laten beoordelen die er verstand van heeft. Straks maak je kosten voor niks. Gr. Carlien
Ik heb net even gegoogled en dit kan toch door de verf komen. Citaat: Even een up-date: vandaag heb ik de muren overgeverfd met een isolerende muurverf (Histor). Dit betreft gewoon een verf op terpentinebasis. De kamer ruikt nu echt naar deze opgebrachte verf, en niet meer naar die vervelende "wiet"-lucht. Ben benieuwd wat er de komende dagen zal gebeuren met de geur van deze nieuwe verf. (De fabrikant denkt dat er een teveel aan amoniak in de verf is gedaan en misschien heeft daardoor een reactie plaats gevonden, die samen met lucht (stromingen) langs de muur vies gaan ruiken. Zij wisten verder ook niet wat te doen maar raden de isolerende muurverf aan. Het is het proberen waard!)
We belden gister die man die ons huis had geverfd en die zei dat die wietgeur door flexa verf komt. Maar of het schadelijk is weet hij niet. Nu lees ik op Internet dat meerdere mensen die geur in huis kregen nadat zij hun muren hadden geverfd. Daarom weet ik zeker dat het niet van de buren komt maar van de muren.
Ow, ik had daar echt nog nooit van gehoord! Weer wat geleerd.. Wel lullig voor jullie, had dat nog wel even laten weten bij de maker van die verf. Naja.. Dan maar gewoon gauw oververfen. Ben je in ieder geval gerust gesteld? Of kan dit ook schadelijk zijn voor je zoontje? Gr. Carlien