onrustige nachten door tandjes?

Discussie in 'Verzorging' gestart door mamaeva, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaeva

mamaeva Lid

29 dec 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is 4,5 maand en de laatste 1,5 week zijn de nachten ineens erg onrustig. Voorheen sliep ze gewoon door. We zijn al terug gegaan naar 5 flessen per dag, ik heb bambix toegevoegd aan de laatste fles. Dat helpt allemaal niet. Het lijkt of ze aan het dromen is ofzo; huilen met ogen dicht. Maar niet altijd rustig te krijgen.
    Nu vroeg ik me af kan dit komen als er tandjes aan zitten te komen?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter heeft rond die leeftijd ook zo'n fase gehad. bij ons ging het iets beter toen we teruggingen naar vijf flessen.. Twee weken gedaan en toen we merkte dat ze 's ochtends langer sliep, hebben we de vijfde fles weer eraf gehaald..

Hier waren het dus geen tanden maar kan natuurlijk wel..

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het kan, maar hier was de tandjesellende max een week ofzo, met de eerste tandjes meestal maar 1 of 2 nachten..
    Eerder gok ik op een fase..

Misschien ook weer eens zonder bambix-rijstebloem proberen. Sommige kindjes gaan daar juist weer onrustiger op slapen..

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja, mijn oudste heeft heel erg veel onrustige nachten door de tandjes gekend. Het kon wel 2 of 3 weken duren, of zelfs nog langer als meerdere tanden elkaar volgden. Hij heeft in fases zo'n 6 maanden slecht geslapen (toen was bijna alles door op een aantal kiezen na). Nu gaat het al maanden veel beter, op af en toe een rommelige nacht na.

Deel Deze Pagina