Hallo, Het lukt mij maar niet om een fles te laten vallen. Dit is de dag indeling ongeveer. 06:00 - fles 180/6 09:00 - fruithapje 10:30/11:00 - boterham met beleg + thee 11:00 Fles 180/6 (merk dat ze deze echt wilt hebben) 14:00 - fles 180/6 16:30 - warme maaltijd 18:00 Fles 180/6 Heeft iemand tips om het anders te doen? Als ze haar fles niet krijgt wilt ze ook niet slapen. Vandaar dat het nogal lastig is. Ze blijft ook vervelend tot ze haar fles mag.
Ik zou een goed ontbijt invoeren. Bijvoorbeeld om 8 uur (weet niet hoe laat je zelf ontbijt). Fruit dan wat later met extra vocht (thee, water, sap). Dan is de lunch automatisch ook wat later (ken haar slaaptijden natuurlijk niet). En zit ze misschien wel vol genoeg zodat ze lekker kan slapen. Overigens lieten wij de melk juist bij de lunch, want doen we zelf ook en was de voeding (bv) die wegviel bij 9 maanden die van 15.00. Die vervingen we door drinken met tussendoortje.
Hier begint de dag pas 8/9 uur en snap wel dat je wanneer ze om 06 uur komt je met een fles wil beginnen maar je kan die wel kleiner maken zodat je om 8/9 uur een broodje kan doen, daarna dan fruit en met de lunch een broodje + flesje, de fles van 15 uur kan je kleiner maken of laten vallen en een tussendoortje geven. fles 150/5 brood fruit brood + fles 150/5 tussendoortje + thee/water groente (+toetje) fles 180/6 Zoiets?!?
Inderdaad beginnen met een goed vullend ontbijt, dit kan met melk en brood maar bijv ook met een fles of bord granenpap.... Dan kun je ook rond 12u een boterham geven met een fles voor het slaapje. Tussendoor dan fruit... Na het slaapje kun je bijv een rijstwafel met water of thee geven. Hier verviel ook eerst de fles van 15u, niet die bij de lunch. Voor het slapen 's avonds verviel hier pas met 15 mnd!
Bedankt voor de goede tips. Ik ga het morgen meteen uitproberen. Om 6 uur een klein flesje en dan rond 8 uur een boterham. Ik hoop dat het werkt en dat ze ook wat beter gaat slapen. Ze slaapt namelijk voor geen meter. Half uurtje op een dag als ik geluk heb. Met als gevolg dat ze niet te genieten is.
Het gaat niet om de hoeveelheid flessen, het gaat om de hoeveelheid zuivel (flessen, kaas, yoghurt, alles telt mee). Als jouw kind vier keer per dag behoefte heeft aan een fles, niks mis mee, zorg alleen dat die flessen dan gewoon stukken kleiner zijn, en stil aanvullende dorst gewoon met water. Verder zou ik op normale eettijden, dus ontbijt, lunch en avondeten, eten aanbieden, en de flessen daar tussendoor geven.
Ik denk dat de oplossing ligt bij het oplossen van het weinig slapen. Een half uur per dag is voor elk kind te weinig. Ik weet dat kinderen verschillende slaapbehoeftes hebben maar een half uur is echt te weinig. Als je zo lang wakker bent, heb je ook wel honger. Ik zou voor nu geen flessen afbouwen voordat ze wat lekkerder slaapt. De boeken van Stephanie lampe kunnen je helpen wat inzicht te krijgen in slaappatronen. Het heeft mij altijd wel geholpen. Een kind dat slaapt is uitgerust en kan beter met eten leren omgaan. Het is voor jou denk ik ook fijner als ze wat meer slaapt
Ik heb mij vandaag hier aan gehouden. Ik moet zeggen tot nu toe werkt het. Ze slaapt nu al vanaf 11 uur als een roosje. Misschien toeval of het werkt echt die boterham in de ochtend na het flesje. Straks als ze wakker is weer een lekker boterhammetje maken met een flesje. Ik hoop echt dat dit blijft werken. Dan kom ik ook een beetje aan mijn rust toe
Het werkt nog steeds heel erg goed. Ze heeft het vanaf die dag gedaan met 3 flessen op een dag. Ze slaapt zelf wat beter nu. Ik ben blij dat dit werkt bij haar.