Brood: eerst een stukje of een korstje?

Discussie in 'Voeding' gestart door ikkie97, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.969
    113
    Ons dochtertje is nu bijna 7 maand en zo langzamer hand willen we gaan beginnen met brood. Ze krijgt al wel bambix dus ze krijgt al wel wat granen binnen.
    Nou zegt de een begin met een broodkorstje en de ander zegt gewoon een zacht stukje met wat boter.
    Wat is nou het handigst? En hoe groot doe je zo'n stukje/korstje?

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik ben bij beide kinderen begonnen met een korst. Zo konden ze aan de structuur van het brood wennen en hadden ze zelf de controle over het eten ervan.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.969
    113
    Maar als ze het nou in 1x door gaan slikken, dat gaat toch mis??
    Gaan ze er wel braaf op kauwen dan?

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hier gingen ze eerst gewoon een beetje op sabbelen. Van het echt opeten was nog geen sprake.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben ook begonnen met een korst, ging prima hoor.

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook een korstje al eerste.. Inderdaad lekker sabbelen.. En je moet er natuurlijk wel bij blijven, die van mij sabbelde flink en daarna had hij weleens een flink stuk in z'n mond. Gelukkig zit hun kokhals reflex nog vooraan in de keel, dus ze reageren al voordat het daadwerkelijk in de keel zit. Veiligheids systeem van moeder natuur..

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ben begonnen bij onze zoon met het zachte gedeelte van het brood. En dan zonder iets erop. Ging prima. Later wat boter erop gedaan en blokjes gemaakt van 1 bij 1 ofsow. Ik gaf het hem steeds aan. Na eerst beetje raar zitten kijken van wat heb ik nou weer in mn mond vond hij het al gauw erg lekker :)

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik heb direct brood gegeven. Ik propte kleine stukjes in dr wang. Eerste 2 dagen was t kokhalse en niet eens 1 stukje eten. Derde dag was het al een half broodje !
    Inmiddels doe ik grote stukken in dr mond en ze vindt het heerlijk.
    Ik kan r ook voor dr neer leggen en dan eet ze t zelf maar de helft belandt dan op de grond.

9. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Je kan ook eerst t kapje geven, dan heb je nog minder kans dat ze een te groot stuk binnenkrijgt. Mijn dochter kreeg dat de eerste twee weken, daarna stukjes erbij.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Maakt ip niet zoveel uit wat je als eerste geeft...
    De korst moet je natuurlijk niet te klein maken, maar gewoon een flink stuk afscheuren van een boterham. Dan kunnen ze het nooit in een keer in de mond stoppen...
    Stukjes maakte ik ongeveer postzegelgrootte.
    Hier kauwde ze er vanaf het eerste moment goed op!
    Als jij het geeft kun je zo'n stukje het best in de wangzak stoppen, gaan ze automatisch kauwen.

Zorg dat het brood niet te vers is en ook nergens in soppen want dan wordt het vaak een kleffe bal in het mondje van je kind wat erg lastig weg te krijgen is...

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Wij begonnen met een korst.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou ze gewoon een stuk in dr handen geven. Geen stukken in wangzakken gaan proppen enzo, dat lijkt me echt niet de bedoeling van eten.

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Zou niet weten waarom niet een baby gaat op die manier automatisch kauwen. Er zijn zat babies die niet weten wat ze met dat stukje in hun hand moeten doen.
    Mijn dochter bracht/brengt alles in haar mond. Ook dr lepel en tandenborstel.
    Maar toen ik een stukje liga gaf wist ze niet wat ze er mee moest, pas toen ik haar handje naar dr mond bracht. Maar bij brood heeft het echt een flinke tijd geduurd. Datbis toch veel leuker om te kneden en op de grond te gooien. Dat doet ze nu nog maar ze eet het ook op. Dus we doen t samen ik een stuk zij een stuk.

Edit: ik stop t niet meer in haar wangzak

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.969
    113
    Oke, bedankt voor jullie reacties, denk dat ik haar morgen maar eens een korst in haar handjes duw.
    Ik lees dat jullie er niks op smeren? Ik heb ergens gelezen dat je er boter op moet doen, dit zij het cb ook volgens mij?

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Volgens mij is dat alleen op stukjes zodat het makkelijk naar binnen glijdt.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kan prima eerst brood ( De pure smaak ) om op de korstjes te sabbelen. Gaat ze echt wat eten ( dus een stukje naar binnen werken ) dan kan je er boter op doen. Na een paar maanden ook bv appelstroop, mindersuikergeenzoetstoffen-jam, fruit.

17. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ons mannetje eet nu ook brood, had eerst een broodkorstje in zijn handjes gegeven maar hier vond hij niks aan. Afgelopen weekend eens een stukje geprobeerd, eerst ging ie eraan zuigen en toen ik het in ze wang stopte begon ie gelijk te kauwen! Nu krijgt ie tussen de middag een paar stukjes en hij vind het helemaal geweldig! Ik doe er ook wat boter op.

Deel Deze Pagina