Baby 10 weken en fruithapje

Discussie in 'Voeding' gestart door roos363, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos363

roos363 Lid

17 jan 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste iedereen.
    Mijn dochtertje is 10 weken en heeft nu 5x 150cc en 5 schepjes omneo + 2 schepjes johannesbroodpitmeel haar ochtend fles is 180cc 6 schepjes omneo 2 schepjes jbpm.
    We hebben het idee dat ze nog wel wil maar ze mag niet meer flesvoeding omdat ze aan haar top zit wat vocht betreft. Nu wil ik haar graag laten kennis maken met fruit zodat ze misschien war tevredener is. Dan heb ik het niet over een hele banaan of een hele appel maar zomaar 3 hapjes per dag om te beginnen.
    Ik wil hier graag verschillende meningen over horen.

Groetjes Roos363

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Het advies is niet voor niets om tot minimaal 4 maanden te wachten, haar darmpjes zijn er nu nog niet aan toe.
    Je kunt wel wat extra water toevoegen aan de flessen of forte kv gebruiken.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik denk dat je tegenstrijdige reacties gaat krijgen, maar mijn persoonlijke idee is dat 10 weken echt te jong zijn.

In principe hoeft bijvoeding pas vanaf 6 maanden geintroduceerd te worden. Wij zijn met fruit begonnen vanaf 4 maanden.

Er zijn hier een aantal mamma's die je beter kunnen uitleggen waarom het ook beter is om er niet vanaf 10 weken mee te beginnen. Dus hopen op meer reacties...

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier starten we met 6 maanden, ik geef dan ook borstvoeding en zit niet aan een maximum.
    Ik kan me voorstellen dat je met kunstvoeding soms eerder moet starten maar 4 maanden is echt de grens.
    Hier wordt uitgelegd waarom je beter tot 6 maanden kunt wachten
    Die Zes Maanden | De Groene Vrouw

Edit, zie dat dit de link voor kunstvoeding is
    Bijvoeding bij Flesvoeding | De Groene Vrouw

5. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    10 weken vind ik ook veel te jong.
    hier zijn we begonnen met ongeveer 5 maanden.
    Wat vind je cb er van?
    Kan je niet iets andere voeding proberen, voor hongerige baby's (dat bestaat toch, of ben ik nou heel dom?)
    Succes!

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zou nooit voor de 4 maanden beginnen. Het wordt sterk afgeraden. De darmen zijn er nog helemaal niet klaar voor en je vergroot de kans op allergieën. Daarnaast vullen die 3 hapjes ook totaal niet. Denk niet dat ze er tevredener door raakt. Ik verwacht juist meer onrust en meer krampjes.

Dan liever extra melk. Zolang je onder de 1 liter blijft is het geen probleem.
    En melk die beter vult dan Omneo.

Misschien is ze wel onrustig wegens een andere reden? Al eens overwogen naar een osteopaat te gaan om even een check up te laten doen?

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    10 weken?!!!:$
    Echt niet doen hoor!!!
    4 maanden is de minimale grens!

En idd hebben 3 hapjes ook totaal geen nut

Probeer eerst eens een andere kv.. Zoals forte

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niet starten voor 18 weken (4 maanden)
    Stsp over op een Forte en zorg dat het langzaam gaat en maak goed onderscheidt tussen honger en zuigbehoefte / mamabehoefte

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    10 weken zou ik persoonlijk niet aandurven. De darmpjes zijn dan nog niet rijp. Wij zaten al vrij snel op 5 flessen van 180/6 wat dus de max is maar ik merkte dat het toen juist stabiliseerde. Kan ke niet 5x180/6 gaan aanbieden en kijken hoe ze t daarop doet? Kan menvoorstellen dat je bang bent dat ze dan na een tijdje weer om meer komt (dat was ik ook) maar dat eas hier niet het geval. En als dit wel zo is is er ook nog forte voeding.

Al zou je fruit gaan geven dan zorgen die 3 hapjes ook niet voor die vulling die je wil hebben dus t lijkt me buiten t feit dat t niet goed is ook geen nut hebben....

10. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Ons zoontje kreeg op advies van kinderarts met 12 weken ook een paar fruithapjes voorgeschreven (5 eetlepels per dag) dit was omdat wij veschrikkelijk veel problemen hebben gehad met zijn stoelgang. Hij kon zijn ontlasting niet kwijt en na lang doorzeuren zijn we dus bij de kiderarts gekomen. Het kan dus geen kwaad aangezien hij ons dat voorgeschreven heeft, maar ik zou het dan wel bij minimaal 5 hapjes laten en dan zou ik even informeren waar je het beste mee kan beginnen.. Ik weet zo niet meer wat hij mocht hebben toen, maar dat was niet veel.. ;)

Persoonlijk zou ik er trouwens zelf niet zo snel aan beginnen denk ik, in dit geval moesten we wel uitproberen, maar bij het volgende kindje hoop ik te kunnen wachten tot 4 maanden.. (ze willen namelijk steeds meer..)

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Kinderartsen weten over het algemeen niet veel af van voeding, dus met 3 maanden al beginnen met fruit lijkt me wat jong. Al was het bij jou, Mamalicious, wel om een speciale reden.

Maar met 10 weken? Echt veel te jong! Bijvoeding is bedoeld om een baby langzamerhand aan fruit/groente te laten wennen, en vult zeker die eerste maanden helemaal niet. Melkvoeding is echt het belangrijkste. Als je het idee hebt dat ze niet genoeg heeft, geef haar dan eens regelmatiger kleinere flesjes (dat je niet over het maximum heengaat), of anders voeding voor hongerige baby's.

Haar darmen zijn nog helemaal niet rijp voor iets anders dan melk, ik verwacht echt grote problemen.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet doen.
    Even een paar vragen.
    -hoe laat ze je weten dat ze naar jou indruk niet genoeg krijgt?
    -geeft ze melk terug?
    -ligt ze in bed te 'herkauwen'?
    -ruikt ze zurig uit haar mond?

13. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind heel eerlijk gezegd ook best jong! Waarom zo vroeg beginnen? Je zou ook voeding kunnen geven voor hongerig baby's.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je geeft nu 5 voedingen? Je mag namelijk 6 voedingen van 150/5 of 5 voedingen van 180/6 geven. Dus eerst voldoende melk en dan pas bijvoeding. Met op zn vroegst 4 maanden. 150ml melk of 3 hapjes fruit is natuurlijk wel een verschil, de melk is veel voedzamer.

15. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.160
    3.039
    113
    Nederland
    Een vriendin van mij deed het rond de 3mnd, maar ik zou t niet durven! Haar kindje heeft overigens nergens last van gehad..

16. adi

adi Niet meer actief

Dit vroeg ik me dus ook af.

Waarom zouden 3 happen fruit een kindje verzadiger, terwijl je nog een heel fles kunt geven?

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij geeft ze 5x150+5 en 1x 180+6. Kom je op 31 schepjes dus 1 teveel.

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Poeh poeh 1 schepje zeg.
    Mijn dochter at 7x 180/6, cb zei is eigenlijk wel teveel he.
    Tja moet ik dr honger laten lijden dan?
    Er werd dus verder geen probleem van gemaakt.

19. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Ik zou gaan voor andere kv en dan voor hongerige baby s, met eventueel iets toegevoegd in de fles.

Een tijdje terug lazen we de cb boekjes terug van mijn man en al zijn broers en die kregen met 10 weken allemaal al fruit. Vroeger was dat heel nomaal op die leeftijd

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kan nog komen...:(
    Het is een misvatting om te denken dat een baby er gelijk last van moeten, schade kan ook later problemen geven.

Deel Deze Pagina