Ons dochtertje is nu ruim 9 maanden en eet goed. Alleen merk ik de laatste tijd dat ze minder enthousiast wordt van voeren. Als ik gewoon stukjes brood voor haar meer leg, smaakt het net effe lekkerder lijkt het. Wil nu eigenlijk ook gaan proberen of ze al meer zelf kan, of denken jullie dat dat te vroeg is? Enne hoe pak ik dat aan? Alles inpakken en 3 slabbetjes om ofzo ?
Wij hebben nooit gevoerd. Gewoon alles in stukken aanbieden. Slab om (wij hebben die van de IKEA) en eten maar. Dit heet de Rapley methode, als je op dit forum of op internet zoekt krijg je veel info.
Zeker niet te vroeg. Mirre eet al zelf vanaf 6 maanden. Kan wel een troepie worden, wij ruimen gewoon op, maar je kunt ook een oud tafellaken onder de stoel leggen (die kun je na het eten buiten uitkloppen). Gewoon stukjes groente, aardappel/grote pasta's en eventueel vlees/vis/ei aan haar geven. Ze zal er misschien eerst mee spelen/gooien, maar na een tijdje ook lekker in dr mond doen. Meer info bij borstvoeding onder Rapley (of rapley ff googelen)
Misschien kan je het samen doen in het begin? Dus je dochter de lepel/vork in de hand, en jij stuurt haar hand. Ik heb voor Dylan slabbers met lange mouwen. En je kan onder de stoel oude kranten of een kleed neerleggen. Als er dan wat valt kan je na het eten zo de kranten wegpakken en het is weer netjes.
Ik heb jesper gewoon laten aanklooien. Gewoon een bakje neerzetten, lepeltje erbij en zelf af en toe bijvoeren. Ok, de vloer ligt eronder, maar ja, idd even een krant eronder en dat is zo weer opgeruimd.
Ik heb Kylian toen ook gewoon een lepel in zijn handje gedrukt, hij wilde toen nog niets hebben van verschillende smaken en at altijd alles geprakt. Zelf had ik ook een lepel dus kon ik er tussen door ook een hapje in gooien . Gewoon lekker laten klooien. Toen Kylian ongeveer 1,5 jaar was ging het eigenlijk pas echt goed en at hij alleen. Kort daarna wilde hij in 1 keer geen geprakt eten meer eten en zijn we alles appart gaan aanbieden en toen was hij weer geintresseert. Groetjes Anita
Warm eten geef ik Jesse (net zeven maand) nog wel altijd zelf, maar brood begint hij al te pakken tussen duim en wijsvinger. Het meeste stoppen wij nog wel in z'n mondje, anders duurt het wel een uur voordat hij z'n halve boterham in blokjes opheeft.
Bedankt voor de tips! Dat samen doen ben ik meteen mee begonnen. Als je haar een plastic vorkje geeft met een stukje brood erop stopt ze het keurig in haar mond Over Rapley heb ik veel gelezen en geprobeerd, alleen vind ik persoonlijk dat het niet werkt bij onze dochter. Mevrouw is erg gulzig en bijt geen stukjes maar stopt het hele ding in een keer in haar mond en gaat dan hard huilen, omdat het niet werkt. Maar kleine stukjes geven werkt wel, alhoewel ze dan ook wel de neiging heeft om alles in een keer naar binnen te proppen
@benzoblij: rapley werkt hier ook niet. Heb het meerdere keren geprobeerd, maar hij gooit ermee of propt alles idd in een keer naar binnen.