Bedankt! Hier kan ik wat mee, heerlijk. Ik vind mijn zoon ook nog erg jong, en hij is ook nog eens zes weken te vroeg geboren. Ik ga denk ik vanaf zeven maanden zo maar eens proberen met kleine stukjes in melk en/of misschien een beetje boter/appelstroop.
Brood in melk natmaken is niet goed toch?? Dat heb ik vroeger altijd geleerd tenminste.. Weet iemand het?
Waarom niet? Zo werd het vroeger ook gedaan zo hoor ik om me heen... lijkt me lastig voor die kleine kindjes om van heel vloeibaar opeens naar droog brood te gaan.. door het nat te maken en dan langzaam aan steeds minder nat dan kan de baby toch rustig wennen? Mijn zoon stikte bijna van die droge boterhammen! Hier gaat hetnu in elk geval heel goed en hij eet zijn boterham lekker op nu! xxx
Oke nou ja wij mochten het niet don thuis, dat heette metselen volgens mijn vader. Zal wel voor de darmen ofzo geweest zijn. Bij mijn dochter ben ik begonnen met een korst en al snel een kwart stukje brood met boter, piepkleine brokjes. Ging prima maar ik weet dat er ook anderen zijn ja.
ok... ik denk dat het weinig verschil maakt of je het nat maakt met melk of dat je een slokje melk neemt na een hap brood... ach ja, maakt ook niet uit natuurlijk! Als de kindjes maar goed en lekker eten toch! x
dit is iets wat ik indd zou kunnen proberen, dochterlief moet niets van brood weten, koekjes of broodkorst of rijstwafel ...ze stopt niets in haar mond, ook haar speelgoed niet, dus op die manier eraan wennen kan niet, stukjes brood in haar mond gaat ze kokhalzen, dus misschien is het geneens geen slecht idee haar aan het brood te laten wennen door het te stippen in haar melk. zoonlief ging met 1 jaar heel slecht brood eten, toen stipten we het in boullion.
waarom zou het slecht zijn ? zelf ( wij tenminste) stip je toch ook wel een lekker boterham in de soep, heerlijk vind ik dat alleen is dit dan melk. maargoed of dat zo veel verschil maakt...