Slecht avondeten (10 maanden)

Discussie in 'Voeding' gestart door Wendy06, 5 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Hoop op tips/ervaringen....:)

Mijn meissie eet de hele dag prima maar het avondeten is vaak een drama. We starten de dag met een fles van 210cc, dan een fruithap, 1 a 2 broodjes met beleg, een fles van 210cc, soms een rijstewafel en dan het avondeten. Ik maak het avondeten zelf, groente met aardappels en soms vlees of vis erdoor.

De ene keer eet ze heel goed maar de andere keer krijg ik er geen hap in! Dan duwt ze mijn hand weg en begint mij boos aan te kijken, als ik dan aandring gaat ze huilen en haar mond stijf dicht te houden.

Ik weet dat ze overdag wel genoeg binnen krijgt maar heeft ze niet ook de vitaminen nodig die in groente zit?! Wil haar ook graag met de pot mee laten eten (of iig aan laten wennen) maar tja wij eten zo'n 2 a 3 keer aardappelen/vlees/groente en voor de rest rijst of pasta, nou dat moet ze al helemaal niet! Dat vind ik toch wel lastig hoor.

Zie wel aan haar dat ze toch trek heeft maar op de 1 of andere manier wil ze niet eten (wel het toetje... Las ergens dat je het toetje niet als straf moet gebruiken, niet van als je je avondeten niet op eet dan ook geen toetje.)

Ze is geen dik grietje, laatste keer was ze 76 cm en 8,6 kg (9 maanden). Ik vind dat ze best wat dikker mag zijn maar tja dat heb je niet voor het zeggen.

Is er iest wat ik anders kan doen? Hebben jullie tips / ervaringen? Of is het beter mij hier niet te druk over te maken? Ben benieuwd...

Edit moderator: verplaatst naar 'Voeding'. Wil je er goed op letten waar je een berichtje plaatst?

2. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Probeer anders eerst eens de potjes voor je kleine. Ik merk dat hij deze lekkerder vind dan dat ik zelf een potje maak. Dan kun je beginnen met welke smaak ze lekker vind en zodoende het "menu" hier op aanpassen. Ik zou je maar niet te druk maken hierover, zij heeft waarschijnlijk meer tijd nodig voordat ze eraan gewent is, maar vooral doorzetten/ geven ook al neemt ze maar een paar hapjes.

Groetjes, vonneg

3. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hey wendy...even een klein stukje mijn ervaring....
    Ten eerste: balen hoor, dat Elisa zo slecht eet. Ik weet hoe je je voelt. Yara at t/m 10 mnd heel erg goed, eigenlijk al met de pot mee en wat grover geprakt. Daarna begon de ellende ineens, en die is eigenlijk nu nog steeds niet opgehouden...
    (ze is nu 13 mnd, nooit gedacht dat ik zo'n slecht etertje zou krijgen...)

Ook bij Yara ging het alleen om haar avondeten, de rest smult ze allemaal van. Het is hier al die maanden een afwisseling geweest van halve bordjes, niet eten, heel even weer gewoon eten, zelfs 6 maandenpotjes, en nu eet ze alweer een tijdje helemaal niet s avonds.
    Ik word er ook wel eens helemaal moedeloos van, omdat je niks kunt doen. Het eetmoment moet gezellig blijven, dwingen werkt helemaal averechts.

Ben vaak bij mn cb geweest, maar die zeggen dat we het goed aanpakken door steeds weer aan te bieden, en eet ze niet, dan niet. Gewoon yoghurt nageven en verder geen aandacht aan besteden. Mijn wvp zei ook, dat dit zo'n drukke tijd qua ontwikkelen is, dat ze gewoon de tijd niet nemen voor dat avondeten.
    Ook ik maak me regelmatig zorgen dat ze niet genoeg vitamines binnenkrijgt, en geef haar lekker veel fruit op de dag.

Heel verhaal van mijn kant, maar waar het een beetje op neer schijnt te komen: niet druk over maken, ze gaan vanzelf wel weer eten. Je kunt gier helemaal niets aan doen. Sterkte want het is helemaal niet leuk! Hopelijk gaat ze gauw weer eten!

4. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Volgens mij is het echt een fase die bij de leeftijd hoort. Britt heeft het inderdaad ook gehad. Eten weigeren, of ermee gaan spelen, uit haar mond laten lopen, of op een huilen zetten. Ik heb er compleet geen aandacht aan gegeven toen, en dat is heel erg moeilijk. Geen strijd van maken. Jouw dochter krijgt ook nog opvolgmelk en daar zit ook heel wat in hoor, qua wat ze nodig hebben.
    En nu gaat het weer prima, af en toe een slechte dag er tussen. Maar we proberen het gezellig aan tafel te houden en geen strijd ervan te maken.
    Maar het blijft inderdaad moeilijk, succes, ook deze periode gaat voorbij!

Deel Deze Pagina