hoe van 4 naar 3 flessen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by adi, Mar 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. adi

adi Niet meer actief

Hallo Eveline,

Onze kindjes zijn net 8 maanden geworden en wij proberen al een tijdje om de 4de fles af te halen bij ze. Tot nu toe hebben ze nog steeds behoefte gehad aan die 4de fles, en een tijdje terug hadden ze een Rota-virus waardoor die extra vocht zeer welkom was.

Ik merk nu dat ze hun flessen niet meer leeg willen drinken. Misschien is nu wel het moment om overstap te maken naar 3 flessen.

Hun huidige schema is:

06.00 fles 180/6
    09.30 fruit 100gram + hele liga
    11.30 fles 180/6
    slapen
    15.00 halve boterham en fles 180/6
    17.00 groente/aard//vlees ong 100gram
    19.30 papfles 180/6

Welke fles kunnen we het beste afbouwen?
    Op het CB adviseren ze om rond de middag een boterham te geven. Maar ze zijn dan heel moe en hebben honger. Volgens mij hebben ze dan totaal geen geduld voor brood of bord pap.

En welke schema zouden we moeten hebben met 8 maanden?

Mijn dochtertje wil trouwens niks anders drinken dan melk. We hebben alles geprobeerd: water/thee/diksap. Uit fles/tuitbeker/gewone beker. Ze drinkt een paar slokjes omdat het ineressant is en meer ook niet. Hoe kunnen we dit het beste oplossen?

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Ik denk dat je het beste de fles van 11.30 uur langzaam kunt afbouwen. Om te beginnen kun je een paar stukjes brood aanbieden met 100 ml flesvoeding, dan kun je het zo rustig afbouwen.
    Het drinken is lastig, misschien kun je een keer een smoothie proberen? Dat is lekker dik.

Groeten eveline

Share This Page