Steeds meer flessen weigeren.

Discussie in 'Voeding' gestart door Diesel82, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Hoi Dames,Even wat adviezen en/of meningen gevraagd.Ons dochtertje van ruim 10 maanden oud drinkt al langere tijd 3 flessen opvolgmelk op een dag van 200 ml. Nu sinds 3 dagen weigert ze de avondfles en sinds vandaag ook de fles na haar broodje. Vandaag heeft ze dus maar 1 fles op en een schaaltje volle yoghurt. Is dit nou echt zo erg nog op deze leeftijd? Hoeveel opvolgmelk zou ze officieel nog moeten hebben? Hebben jullie anders advies hoe ik haar weer wat meer kan laten drinken?? Bedankt!

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ik geloof dat het minimum op 300cc opvolgmelk ligt, en rond de 500cc zuivel (opvolgmelk, pap, yoghurt, kaas, boter,enz...meegerekend)
    Anders moet je vit. D druppels bij gaan geven.

Misschien wil ze wel opvolgmelk uit een (rietjes)beker?

3. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Levi doet dit ook, maar wordt tegenwoordig ook opeens 's nachts weer met honger wakker. Ik probeer de flessen nu dus een beetje zo tussen de maaltijden door aan te bieden (voor mijn part op 15 uur ipv 13 uur) dat hij ze wel (bijna helemaal) lust... In elk geval de helft... Hij gaat ook steeds moeilijker poepen sinds hij minder flessen drinkt, dus ik vind dat hij gewoon 3x 200 moet, waarvan hij in iedere fles zo'n 40 laat staan, soms meer. Dan komt hij toch in elk geval bijna aan 480...

4. adi

adi Niet meer actief

Vitamine D moet je bijgeven als het kindje minder dan 500c opvolgmelk krijgt! Aan andere zuivel wordt namelijk geen vitamine D toegevoegd.

Deel Deze Pagina