Bertolli pastasaus

Discussie in 'Voeding' gestart door Tania, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Wij eten straks spaghetti, mag mijn zoontje ook van die saus? Ik heb Bertolli pastasaus mild. Zitten geen kunstmatige smaakstoffen in staat erop.

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zou het met deze leeftijd nog niet doen i.v.m. het vaak hoge zoutgehalte. Vanaf 1 jaar is het af en toe niet zo'n probleem.
    Misschien kun je beter zelf een pastasausje maken voor je kleine man?

3. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ja ik heb ook nog een blikje gepelde tomatensaus staan dus anders doe ik daar wel wat mee. Maar ik dacht dat die saus misschien lekkerder was voor hem :)

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ivm. zoutgehalte is het nog niet verstandig inderdaad... gepelde tomatensaus, wat groentjes erdoor, wat (zoutloze) kruiden en je jochie smult ook heeerlijk :)

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Gepelde tomaten is idd nog beter op deze leeftijd! Kleine kindjes zijn nog niet zo gewend aan het zoute eten en de smaken die wij kennen. Voor hen is bijv. een beetje pasta met een tomatensausje, klein beetje vlees of kaas en desnoods wat andere groente (courgette?) erdoor al smaakvol genoeg!
    Op deze leeftijd is het zoutgehalte ook nog niet zo goed voor de niertjes van je kleine!

Nog even mee wachten dus! Maar je kunt wel wat milde kruiden gebruiken hoor! Het hoeft niet volledig smaakloos te zijn, zolang je maar niet teveel zout erin mikt ;)

6. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Bedankt voor de tips! Ik maak idd wel zelf iets voor hem :)

Deel Deze Pagina