ze weigert nog steeds brood te eten nou ja in zoverre als het niet "moet" ik had vanmorgen een broodje met een gebakken eitje en dat at ze uiteraard wel haha als wij brood eten wilt ze ons brood soms wel maar ow wee als ik brood maak voor haar.. ik ga er vooralsnog vanuit dat het ergens in de komende weken goed gaat komen!
Hier is het brood eten smorgens ook een punt. Ze lust wel brood, alle soorten en maten. Maar ze hoeft het gewoon niet zo nodig smorgens, en als ze wel wil dan doet ze er soms een uur over. Dit vind ik zelf niet zo een punt, als ze het maar eet, maar als ze op dinsdag naar de peuterspeelzaal moet dan lukt dat niet zo. Ze mag beginnen met kiezen tussen 2 dingen die ik voor haar kies. Brood, beschuit, ontbijtkoek, krentenbol, yogurt of eierkoek. Ik bied haar altijd brood aan met iets anders dus, 50% van de tijd kiest ze dan wel voor brood. Als ze voor brood kiest dan laat ik haar helpen met het brood klaarmaken(uitkiezen van beleg en smeren van boter en/of beleg) en sinds we dat doen, eet ze haar brood ook daadwerkelijk op. Daarvoor koos ze voor brood, maar 90% van de tijd ging er 3/4 richting een hond.
bedankt voor alle reacties en tips! haleluja ze eet brood sinds afgelopen donderdag, het duurt nog steeds heel erg lang maar ze eet tenminste.. ik ben er inmiddels ook achter waarom ze niet wilde eten, mevrouw wilt droog brood zonder beleg met een bekertje melk voorheen moest ze niets van koude melk weten en (droog) brood wilde ze al helemaal niet.. maar het begin is er opnieuw!