Mijn dochtertje is nu 6,5 maand en sinds vandaag zijn we begonnen met een boterham (jammie!). Groente- en fruithapjes zijn we al een maand geleden mee begonnen. Nu wil ik graag naar een schema werken omdat dit 'houvast en regelmaat' geeft op een dag. Maar de vraag is HOE? Nu ben ik zelf aan het zoeken geweest en ik kom uit op (rekening houdend met mijn dochtertjes ritme op het moment): 8.30 Fles 180 cc 12.00 Boterham met boter 13.00 Fles 180 cc 15.00 Fruithapje 17.30 Groente / aardappels / vlees / toetje 20.00 Fles 180 cc MAAR... de vraag is: alle 'gekke' dingen zitten nu in de middag -> boterham, fruit, groente. Is dat erg? Het fruithapje naar de ochtend doe ik liever niet want dan moet ik m erin 'proppen' - ze wil 's morgens namelijk niks. Wat denken jullie?
jaa ik zou proberen het fruit naar de ochtend... dat is het enige moment op een dag dat er veel tijd tussen de voedingen zit. maarja als je bij voorbaat al weet dat ze niets wil dan... lastig! nu zit het fruit en groente idd beetje dicht bij elkaar. zolang je dochtertje het er goed op doet kan het verder geen kwaad hoor, als zij er geen last van heeft dat ze in de middag heel veel in een relatief korte tijd krijgt geeft t niets. misschien zou je een x fruit in de ochtend kunnen proberen en kijken wat ze doet? of heb je dit al eens gedaan?
Ik zou het schema wat je nu hebt gemaakt aanhouden en om 10.00 uur ook een klein beetje fruit geven of een broodkorst/soepstengel? Dat is handig voor later, maar als ze er nu niks van eet prima, maar gewoon aanbieden. Dan kan je over een tijd namelijk van 12.00 en 13.00 uur 1 moment maken met brood en melk samen en heb je een super mooi schema lijkt me! En als ze dan besluit dat ze wel s morgens fruit wil kan je s middags een klein tussendoortje geven als dat beter uit komt.
Heb je je schema al geprobeerd? Als het voor je dochtertje goed is dan zou ik er niks aan veranderen. Ze krijgt 's ochtends best laat een fles, dus kan me voorstellen dat ze om 10.00 nog geen zin heeft in fruit. Als ze het om 15.00 wel wil dan is het goed. Als de flessen minder worden verandert het schema toch weer, voor nu zou ik het zo houden.
Ik zou ook dit schema aanhouden, mijn dochter eet ook liever in de middag haar fruit omdat ze ind e ochtend nog een slaapje doet!
Dank jullie wel. Dan ga ik hiernaar toe werken. In principe zijn we al heel ver, maar we zitten nu nog op 4 flessen en in dit schema zijn het er nog maar 3.
Kijk gewoon naar je kindje... als jij weet dat er 's morgens niet veel in gaat zou ik er geen fruit in gaan proppen! Dan kan ze beter 's middags fruit als tussendoortje eten... Je kunt natuurlijk af en toe wel eens proberen of het er op een gegeven moment wel 's morgens in gaat. Zo niet, lekker zo houden. Toetje vind ik persoonlijk dan nog niet nodig op die leeftijd. Zeker als er zoveel voedingsmomenten bij elkaar zitten. Vlees gaf ik hier overigens ook pas vanaf 9 mnd en dan 1 a 2x per week. Maar dat is een eigen keus... Op een gegeven moment kun je inderdaad het brood en de melk samenvoegen. Nu misschien ook al, dat je de melk na het brood geeft? Of iets eerder brood geven en de melk rond 12u. Scheelt 's middags ook weer een uurtje. Dat verschuift straks vanzelf naar 1 moment. Al weet ik niet of dit mogelijk is met de slaapjes?