Op aanraden van de KA begonnen met wat fruit en groenten. Ons schema ziet er nu ongeveer zo uit: 7.00 fles 180/6 11.00 fles 180/6 13.00 of 14.00 half potje fruit (ligt eraan hoe laat ze wakker wordt) 15.00 fles 180/6 17.00 half potje groente 19.00 fles 210/7 met 3 eetlepels bambix rijstebloem Nu hadden ze het bij het CB over straks 3 flessen. Hoe en wanneer moet dat dan weer? Door zowel gesprekken met de KA en het CB duizelt het me nu een beetje en weet ik niet of ik het goed doe en hoe ik verder moet. Waar moet ik naar toe werken? In ieder geval de eerste fles om 7.00 uur (ivm werk) en de laatste rond 19.00 uur. (langer opblijven trekt ze niet) Alvast bedankt voor jullie hulp! gr. shampoo
Wij hadden de fles van 15:00 als eerste weggelaten. (wij hebben hem ook echt weggelaten, wij hebben niet gewacht tot ze minder ging drinken want dan zou ze nu nog steeds op 4 flessen zitten) De meeste kindjes gaan vanzelf minder drinken als ze meer fruit en groente gaan eten. Toen hadden we 7:00 fles (eerst met rijstebloem, vanaf 6 maanden pap) 10:00 fruit 13:00 fles 15:00 soepstengel/rijstewafel met water 18:00 groente 19:00 fles Dit hebben we heel lang zo gedaan, pas sinds 2 weken geven we de laatste fles niet meer. Is de eerste papfles vervangen door een broodje met een bekertje halfvolle melk, en krijgt ze om 13uur ook brood met melk. Na het avondeten krijgt ze nog kwark of yoghurt. Maar doe rustig aan hoor. De fles van 15uur is hier pas rond de 7 maanden eraf gegaan. Toen at ze goed haar fruit, groente en ook brood. Je kan ook rustig aan afbouwen, steeds een beetje minder geven, of wachten tot ze zelf minder gaat drinken als ze meer fruit/groente eet.
Heb je net alles lekker onder controle, moet je weer wat! Haha, dat vond ik ook. Wij hebben rond de 6e maand de fles van 15.00 uur ook laten vervallen. Daarvoor in de plaats van diksap, water of thee met een tussendoortje.
Ja, inderdaad, lekker op schema en dan veranderen Zal ik het fruit dan rond 9.30 / 10.00 of rond 13.00/14.00 uur geven?
Je kan het fruit ook doorschuiven naar de middag, maar net wat je zelf makkelijker vind. Wij doen het meestal smorgens, maar ook wel eens smiddags.
Oké. De ene keer komt de ochtend beter uit, dan weer de middag. Het is ook even afhankelijk van de lengte van de slaapjes. Nu merk ik wel dat de flessen er minder makkelijk in gaan. Ze heeft dus nog niet zo'n trek denk ik. Ik geef 4 flessen van 180/6. (We zijn al terug gegaan van 4 keer 210/7) Wat doe ik hier aan?
Wij zijn nu ook gestart met fruit en groente in overleg met CB. Arts van CB zei tegen ons dat sommige kinderen 4 flessen drinken en sommige gelijk naar 3 flessen overgaan wat ook zo mogen. Ik denk dat ze vanzelf naar 3 gaan straks als ze veel fruit en groente eten, maar nog niet met die kleine beetjes waar je mee begint. Dit is ons schema: 7.00 - fles 200cc 11.00 - vers fruit hoeveel hij op kan 12.00 - fles 200cc 16.30 - fles 200cc 17.45 - verse groente hoeveel hij op kan 20.00 - fles 200cc met rijstebloem Geen idee of dit een goed schema is eigenlijk?
Hoi, wij hadden ook dit schema eerst. Of nee, wij gaven een heel potje fruit (zo'n klein potje) en 's avonds nog niks. flestijden hetzelfde en dan kreeg ze zo'n stukje ligakoek. even denken hoor, volgens mij ging het redelijk vanzelf ook toen ze meer ging eten. Toen ze 6 maanden was zijn we in de middag fruit en avond groente gaan geven. De eerste en laatste fles bleven dan hetzelfde en die van 11 uur en 15:00 uur die trokken we samen naar 13:00 uur. Wel gaf ik dan in de ochtend een grote fles met pap, en in de avond ook, en om 13:00 uur een fles van 180/6. Ik vond het ook wel lastig hoor, al die adviezen en schema's. En mijn dochtertje drinkt nu opeens haar 2de en 3de fles niet meer (of amper) en dan vind ik dat weer lastig. Maar mijn ervaring met van 4 naar 3 flessen was eigenlijk dat eht wel goed kwam omdat ze ook meer fruit en groente eten, en ook omdat ze bijv. in de ochtend een liga eten. En laat je neit te veel opleggen hoor van dan en dan meot je zus of zo. Als jouw kindje een paar weken langer 4 flessen nodig heeft bijvoorbeeld dan is dat ook goed. Succes met het schema!