Onze dochter krijgt hypoallergene voeding en daarom pas groente en fruit etc als ze 6 maanden is. Maar we zijn om te wennen al langzaam aan begonnen met wat rijstebloem, dat mag namelijk wel. De flessen gaan perfect en het leek ons leuk om wat te oefenen met een lepeltje. Ze vind het heel leuk. De eerste keer ging er niks naar binnen maar na een paar keer gaat het al heel goed. (ziet de hap aankomen en doet d'r mondje open) Mijn vraag is nu alleen: hoeveel ging er bij jullie kindjes daadwerkelijk naar binnen bij de eerste paar keer?
De eerste paar keer niet zoveel Hij vond het prachtig dat er een lepel aan te pas kwam, die wilde ie dus hebben. Dan liet ik m daar even mee spelen, anders bleef ie er zo op gefocusd dat er verder niks meer naar binnen ging. Als de lepel dan voorbij was ging er na iedere hap een paar vingers naar binnen om te voelen wat daar nou precies gebeurt. Daarna werd het vakkundig naar buiten gewerkt om te proberen wat je nou allemaal met zo'n tong kan doen als er ineens eten naar binnen komt... Hahahaha kortom, weinig dus Als ze aan de rijstebloem gewend is kun je er steeds een beetje meer bij doen tot je een bordje pap hebt of is dat wat je nu doet zeg maar?
Rijstebloem is even goed bijvoeding hoor! Dus als je i.v.m. allergie voorzichtig bent met bijvoeden, dan liever ook geen rijstebloem geven! Om op je vraag te komen: hier kregen ze de bijvoeding op z'n Rapleys. En eigenlijk ging er al vrij snel vrij veel echt naar binnen.
dirksmama: rijstebloem is hypoallergeen heb ik wel uitgezocht. Wij hebben ook zitten denken om Rapley te gaan doen... maar ik kom er niet uit. Pureren of niet... ik denk dat het een combi wordt straks.