hoi dames! ik heb een vraagje....nog een paar weekjes en dan mag mijn kleine maar oh zo snel groter wordende meisje,haar 1ste hapje! nu heb ik van mijn zus een wortelhapje gekregen en een fruithapje, ik vraag mij af waar begonnen jullie mee of waar gaan jullie mee beginnen?! fruithap of wortelhapje?! en hoe vond je baby het?! ben zo benieuwd hoe mijn meisje het gaat vinden! liefs
Wij zijn met fruit begonnen bij 3,5 maand (op advies van de arts!) i.v.m moeilijke ontlasting.... Ze vond het lekker! Daarna bij 4 maand ofzo ook groente gegeven en ook dat vond ze lekker!
ik ben met groente begonnen met de reden dat de meeste babys fruit toch wel al lekker vinden omdat het wat zoeter is. trouwens vond ze het heerlijk en ze at ook al gelijk een half potje worteltjes
Zoon: verse worteltjes... helemaal lekker! Dochter: verse pompoen.. YECH! Nou ja, yech.. dat viel ook wel weer mee maar zij moest echt wennen aan de voeding EN de lepel! Het advies is veelal om groenten te geven omdat dit meestal milder is. Bij mijn zoontje was dat geen punt. Dochterlief zijn we wel fruit gaan geven omdat zij echt getriggerd moest worden om te willen eten van een lepeltje.. met banaan ging dat makkelijker dan met wortels etc etc.
Wij zijn begonnen met 6 maanden. Eerst groenten en na een week of 2 ook fruit. Wij gaven alles vers en in stukjes en Milan vond 't meteen helemaal geweldig. Hij lust ook echt alles (behalve tomaat), ideaal dus! Ik ben heel benieuwd hoe 't met Isabelle gaat, nog ruim 1 maand dan kunnen we beginnen .
Aaron kreeg met 4,5 zijn eerste hapje. Dat was wortel. Hij vond het heerlijk. Paar weken later ook fruit en kreeg hij peer: vond hij ook heerlijk.
Wij hebben ook gewacht tot 6 maanden en onze zoon vond het heel interessant allemaal... Hij stak het alleen niet in zijn mond! ALLES stak hij in zijn mond behalve datgene wat erin moest... Tja... Was dat even ontnuchterend voor mama en papa, die er zoooo naar uit hadden gekeken!
Hier met 5,5 maand worteltjes gekookt....mevrouw bliefde 2 hapjes en toen was het feest voorbij . Duurde overigens maar een paar dagen en toen ging ze echt behoorlijk goed groente eten
hier net begonnen....eerst worteltjes, toen sperzibonen en sinds vandaag bruine bonen met appeltjes... Hij vindt het heerlijk. Van de bruine bonen had hij wel wat last.... Met fruit wil ik nog even wachten totdat groente helemaal goed gaat.
Wij zijn gestart met een fruithapje, eerst een potje en dat was even griezelen hihi! Maar het verse fruithapje (banaan, appel, sinaasappel) vond L. heerlijk. Hij huilde ervan toen het op was. Volgende week starten wij met groentehapjes.
Ik heb haar met ruim 6 maanden dr eerste groentehapje gegeven.Zelf vers gemaakt,maar tot nu toe zijn de hapjes nog geen succes. Sinds een paar dagen nu fruit aan het proberen (vers) maar ook nog geen succes. Vandaag ga ik haar een heel stuk groente in de hand geven,kijken of dat wel aanslaat.
Hier begonnen met groente met 6 maanden. We zijn begonnen met sperziebonen vanuit het vuistje. Na 2 weken ongeveer met fruit. Toen at ze zo'n 3 groentes. Fruit is ook allergener dan groente. Peer geeft hier bijv. reactie en krijgt ze nog niet. Ze vond het een beetje vreemd maar heeft 1,5 sperzieboon opgegeten. Vanaf 7/8 maanden begon ze wat grotere hoeveelheden te eten.
hier met 5 mnd begonnen met fruit, verse peer en daarna banaan rond 5,5 mnd begonnen met groente eerst sperzieboontjes toen worteltjes... ze lusste het allemaal gelukkig!
Met 6 maanden begonnen met potje groente. Was in het begin absoluut geen succes. Pas na een maand wanhopig proberen kwamen we er achter dat Dirk gruwt van alles wat gepureerd is. Hij griste iets van mijn bord tijdens het eten, en at dat met smaak opat. Kon ruim een jaar later heel veel van te voren aangeschafte olvaritpotjes die over de datum wegmikken. Heb er nog heel wat verwerkt in soepen, pastasauzen en stamppotten die we zelf aten. Voor zijn zusje heb ik de potjes al niet eens meer aangeschaft. Toen er 4 groentes goed gegeten werden mochten ze van mij fruit proberen. Tegen die tijd waren ze al een maand of 8. Maar goed, je kindje is pas 3,5 maand, dus je hebt nog een week of 10 de tijd om je in bijvoeding te verdiepen!
Wij zijn vorige week maandag begonnen met een peer hapje! Ook ivm de stoelgang en omdat het mocht! Hij vindt het heéééérlijk die bollie!! En sinds afgelopen weekend zijn we begonnen met groente! Worteltjes met aardappel vindtie ook superlekker!
wij zijn begonnen met gestoomde worteltjes, hij vond het reuze interessant, hij kon ze zelf vastpakken , er stukjes afbijten en fijnkauwen... alleen daarna spuugde hij ze weer uit! Nu zijn we een dikke week verder en inmiddels heeft meneer al smakelijk zitten eten van pompoen en courgette. gaat hardstikke goed!